Stempler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

Stempler

#1 Indlæg af Bakke »

Bil Ford sierra 2,0I Ohc

Det startet med montering af turbo den kørte med 0,6 bar ladetryk så begynde den at underkomprimere og da jeg tog toppen af så jeg at toppakningen var blæst væk mellem cyl 2 & 3 ny toppakning blev monteret men den underkomprimeret stadig :(

Så var der jo kun en komplet adskildelse tilbage når man kikket på Stemplerne da de stadig var monteret var der intet at se ingen revner eller noget men fra ring 1 og og ned var alle 4 revnet på kryds og tværs :?


Er der nogen der kan komme med en forklaring på hvordan det er sket?

Stemplerne var ikke revnet inden montering af turbo!!

Har ca kørt 1Km m. turbo på :(
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
Jeppe 205 GTI
Junior Medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30 nov 2006, 12:01

#2 Indlæg af Jeppe 205 GTI »

Kunne godt ligne tændingsbanken, der har smadret siden af stemplet...men jeg er ikke ekspert på den slags.
Mvh. Jeppe
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Tændingsbanken er nok forklaringen.

Ved du evt. hvad spillerummet har været mellem ring og spor?
Og hvad er det nu, efter dette er sket(målt hvor den endnu ikke er knækket selvf.)

Turbostempler har ofte et lidt større spillerum v. stempelringene.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
cossiemanden
Medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Geografisk sted: køpenhavn
Kontakt:

#4 Indlæg af cossiemanden »

Hej du.
De kan holde til en del effekt std stemplerne så de er ikke blevet trykket ligner det.
Det ligner til forveksling at den har tændingsbanket ned af siden på stemplerne desværre :cry:
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

#5 Indlæg af Bakke »

HenrikGM skrev:Tændingsbanken er nok forklaringen.

Ved du evt. hvad spillerummet har været mellem ring og spor?
Og hvad er det nu, efter dette er sket(målt hvor den endnu ikke er knækket selvf.)

Turbostempler har ofte et lidt større spillerum v. stempelringene.


Målet mellel stempel og ring er 0,2mm ca.. Har desværrer ikke målene før..
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

Hvilket tilskudssystem/motorstyring kører du med?
Er tændingen standard?

Mit bud er også tændingsbanken.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
242TI
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 09 jun 2004, 12:52
Geografisk sted: midt. jyl.
Kontakt:

#7 Indlæg af 242TI »

hej...

surt :damn: -hvad med ringene, er de ok? eller "skaller" de pletvis af, ligesom overfladen er krakket(som crom skaller)?

det ser ikke ud til de har været varme...

hvilken olie? hvor mange omd? sidder ringene rigtigt(top/bund)?

er det i samme side af motoren de er revnet?

jeg tror de(cyl væg) er blevet skyllet rene af benz, og ringene er begyndt at hoppe, eller olieskrabe ringen har tørlagt cylvægen, med ringhop til følge....
tændingsbanken tror jeg personligt ikke på :hrmpf: , så ville topen af stemplet over ringen flække og ringen bøje op......
Vedhæftede filer
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\100-0004_IMG.JPG
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\100-0004_IMG.JPG
100-0004_IMG.JPG (59.47 KiB) Vist 2604 gange
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\100-0002_IMG.JPG
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\100-0002_IMG.JPG
100-0002_IMG.JPG (68.46 KiB) Vist 2613 gange
242TI
Extrem moment er næsten lige så godt som sex..
Drifting er god håndtering af hendes røv..., og giver ofte en velfortjent hylen...- brug begge hænder, hvis hun bliver for vild...- eller hold igen med sømmet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=75382
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

#8 Indlæg af Bakke »

Runesm skrev:Hvilket tilskudssystem/motorstyring kører du med?
Er tændingen standard?

Mit bud er også tændingsbanken.



Kører ikke med noget tilskud.. kører med 196cc dysser med 4Bar

Tændingen er std.
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

#9 Indlæg af Bakke »

242TI skrev:hej...

surt :damn: -hvad med ringene, er de ok? eller "skaller" de pletvis af, ligesom overfladen er krakket(som crom skaller)?

det ser ikke ud til de har været varme...

hvilken olie? hvor mange omd? sidder ringene rigtigt(top/bund)?

er det i samme side af motoren de er revnet?

jeg tror de(cyl væg) er blevet skyllet rene af benz, og ringene er begyndt at hoppe, eller olieskrabe ringen har tørlagt cylvægen, med ringhop til følge....
tændingsbanken tror jeg personligt ikke på :hrmpf: , så ville topen af stemplet over ringen flække og ringen bøje op......



Nu har jeg lige været over og kikke lidt på ringene.. og der er faktisk steder de skalder af på den flade der vender ind mod cyl..

Olien er en 5W 40 Den kører med norm omdr Max 6000+- Ringene sidder rigtigt... Og Ja det er sjovt nok i samme side alle stemplerne er revnet/flægget...
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#10 Indlæg af Saab-Daniel »

Bakke, der har du nok dit problem, uden ekstra benzin og styring af tænding vil du garanteret få problemer med tændingsbanken!
Det er bestemt på tide at se efter en anden motorstyring, eller som minimum et tilskudssystem. Vi har skrevet lidt om det på email (saab-entusiasten I/S) også, ik?
Mvh,
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar