Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 01:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2006, 22:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Zorak skrev:
grydesvamp skrev:
ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)

du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..

og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?


Sker det med benzindampene også med blowthrough? Ellers hvordan skulle dampene ryge tilbage og ud når man lukker spjældet? Du havde da en Bosch blowoff ventil på dit plenumkammer på side 1 i dit projekt topic?

Hilsen
Jesper Andersen

og senere hen en bonalume/ RH bov og stadig samme problem senere hen lavede jeg en fiks slange der gik fra den gamle bosch ned til luft filteret men på den måde kommer der benzin dampe i turboen hvilket heller ikke er skide smart så den bedste løsning i mine øjne er ingen bov overhovedet.
kan ikke helt forklare hvorfor men her er min teori:
når der er tryk på systemet og man så slipper gassen lukker spældet rigtigt nok men når trykket pludselig forsvinder foran kaburatoren (speederslip) vil det tryk der nu er mellem kaburator og ventiler løbe tilbage og dermed udligne trykket (og det sker i det splitsekund man slipper speederen og spjældet lukker..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2006, 06:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
Jeps, så snart du slipper gassen og lukker spjældet, opstår der et stort vacuum mellemn karb/spjæld og ventiler, samtidig med er turboen jo holdt op med at lave tryk og render nu bare friløb, så det tryk der bliver generet i friløb bliver suget gennemn tomgangs systemet, enten ved at spjældet ikke er 100% lukket eller et bypass system.

Så jeg kommer med en "forsigtig" udtalelse om at en BOV egentlig er mest for lydens skyld.... :wink:

Mvh

Andy


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team