Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 01:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Zorak skrev:
grydesvamp skrev:
ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)

du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..

og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?

Sker det med benzindampene også med blowthrough? Ellers hvordan skulle dampene ryge tilbage og ud når man lukker spjældet? Du havde da en Bosch blowoff ventil på dit plenumkammer på side 1 i dit projekt topic?

Hilsen
Jesper Andersen

og senere hen en bonalume/ RH bov og stadig samme problem senere hen lavede jeg en fiks slange der gik fra den gamle bosch ned til luft filteret men på den måde kommer der benzin dampe i turboen hvilket heller ikke er skide smart så den bedste løsning i mine øjne er ingen bov overhovedet.
kan ikke helt forklare hvorfor men her er min teori:
når der er tryk på systemet og man så slipper gassen lukker spældet rigtigt nok men når trykket pludselig forsvinder foran kaburatoren (speederslip) vil det tryk der nu er mellem kaburator og ventiler løbe tilbage og dermed udligne trykket (og det sker i det splitsekund man slipper speederen og spjældet lukker..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Jeps, så snart du slipper gassen og lukker spjældet, opstår der et stort vacuum mellemn karb/spjæld og ventiler, samtidig med er turboen jo holdt op med at lave tryk og render nu bare friløb, så det tryk der bliver generet i friløb bliver suget gennemn tomgangs systemet, enten ved at spjældet ikke er 100% lukket eller et bypass system.

Så jeg kommer med en "forsigtig" udtalelse om at en BOV egentlig er mest for lydens skyld.... :wink:

Mvh

Andy

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time