Havneren skrev:
Hvis Klyfax nu klikker på linket jeg har lagt ud oppe over, så vil han opdage, at det er beskrevet på siden. Det er en siriøs regnemaskine og de har endda også været siriøse nok til at forklare hvordan den virker - Ikke som den her på PP (Den er ubrugelig).
Prøv læs regnemaskinens difinition.
V/h Chr
Det her er ikke noget jeg kan bruge til noget som helst!!!!! Jeg er ikke den bedste til at læse teknisk engelsk når jeg ikke kender de ord jeg læser.
Hvor i mod at jeg rigtig godt kunne bruge sådan en her forklaring da den svare på mit spørgsmål og ikke sviner mig til.
Havneren skrev:
Kort... BSFC faktor er noget men kan hænge lidt sammen med virkningsgrad på motoren. I sidste ende er det er spørgsmål om, hvor godt motoren bruger benzinen. Dvs... 550ml dyser er nødvendigvis ikke lige egent til, at lave 300hk på alle motore. Og husk nu - Ikke at de ikke KAN... Det er også et spørgsmål om, at lave dem "rigtigt". Her er vi ude i noget med blandingsforhold osv.
Det her er også alletiders
Havneren skrev:
Den er ikke helt gal... Det er sådan det store billed i hvert fald.
Dog kan man dele det lidt op.
F.eks. kan en turbo motor jo snildt lave stort set samme ydelse ved 13.5:1 som ved 11.5:1. Alligevel vil man altså køre mod den fede side her. På en NA motor vil man køre lidt mere mager - Dvs. man vil altså typisk skulle bruge lidt større dyser i forhold til ydelsen når man tryk tuner end når man NA tuner.
Oven i det kommer så selve virkningsgraden (Nu har jeg tilladt mig, at skille ovenstående fra virkningsgraden for lige, at udspecifisere det lidt)... Der er noget her omkring forbrændingskammerets udformning, tændrørets placering osv.
Men takker for svarene. Er nu blevet lidt bange for at mine dyser nu ikke kan følge med. Men 4 nye stempler koster kun 2k så jeg prøver sku...[/u]