Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jul 2025, 05:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Hvis Klyfax nu klikker på linket jeg har lagt ud oppe over, så vil han opdage, at det er beskrevet på siden. Det er en siriøs regnemaskine og de har endda også været siriøse nok til at forklare hvordan den virker - Ikke som den her på PP (Den er ubrugelig).

Kort... BSFC faktor er noget men kan hænge lidt sammen med virkningsgrad på motoren. I sidste ende er det er spørgsmål om, hvor godt motoren bruger benzinen. Dvs... 550ml dyser er nødvendigvis ikke lige egent til, at lave 300hk på alle motore. Og husk nu - Ikke at de ikke KAN... Det er også et spørgsmål om, at lave dem "rigtigt". Her er vi ude i noget med blandingsforhold osv.

Prøv læs regnemaskinens difinition.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Mig bekendt, står det for "Brake Specific Fuel Consumption" - Det er et forhold mellem den indsprøjtede benzinmængde, og ydelsen på tappen

Ret mig endelig, hvis jeg er skævt på den :D

Den er ikke helt gal... Det er sådan det store billed i hvert fald.
Dog kan man dele det lidt op.

F.eks. kan en turbo motor jo snildt lave stort set samme ydelse ved 13.5:1 som ved 11.5:1. Alligevel vil man altså køre mod den fede side her. På en NA motor vil man køre lidt mere mager - Dvs. man vil altså typisk skulle bruge lidt større dyser i forhold til ydelsen når man tryk tuner end når man NA tuner.

Oven i det kommer så selve virkningsgraden (Nu har jeg tilladt mig, at skille ovenstående fra virkningsgraden for lige, at udspecifisere det lidt)... Der er noget her omkring forbrændingskammerets udformning, tændrørets placering osv.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:
Hvis Klyfax nu klikker på linket jeg har lagt ud oppe over, så vil han opdage, at det er beskrevet på siden. Det er en siriøs regnemaskine og de har endda også været siriøse nok til at forklare hvordan den virker - Ikke som den her på PP (Den er ubrugelig).

Prøv læs regnemaskinens difinition.

V/h Chr

Det her er ikke noget jeg kan bruge til noget som helst!!!!! Jeg er ikke den bedste til at læse teknisk engelsk når jeg ikke kender de ord jeg læser.

Hvor i mod at jeg rigtig godt kunne bruge sådan en her forklaring da den svare på mit spørgsmål og ikke sviner mig til.

Havneren skrev:
Kort... BSFC faktor er noget men kan hænge lidt sammen med virkningsgrad på motoren. I sidste ende er det er spørgsmål om, hvor godt motoren bruger benzinen. Dvs... 550ml dyser er nødvendigvis ikke lige egent til, at lave 300hk på alle motore. Og husk nu - Ikke at de ikke KAN... Det er også et spørgsmål om, at lave dem "rigtigt". Her er vi ude i noget med blandingsforhold osv.

Det her er også alletiders

Havneren skrev:
Den er ikke helt gal... Det er sådan det store billed i hvert fald.
Dog kan man dele det lidt op.

F.eks. kan en turbo motor jo snildt lave stort set samme ydelse ved 13.5:1 som ved 11.5:1. Alligevel vil man altså køre mod den fede side her. På en NA motor vil man køre lidt mere mager - Dvs. man vil altså typisk skulle bruge lidt større dyser i forhold til ydelsen når man tryk tuner end når man NA tuner.

Oven i det kommer så selve virkningsgraden (Nu har jeg tilladt mig, at skille ovenstående fra virkningsgraden for lige, at udspecifisere det lidt)... Der er noget her omkring forbrændingskammerets udformning, tændrørets placering osv.

Men takker for svarene. Er nu blevet lidt bange for at mine dyser nu ikke kan følge med. Men 4 nye stempler koster kun 2k så jeg prøver sku...[/u]

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
det bliver da spændende.. -jeg har 4stk 430ml dyser og går efter 250+
umiddelbart vil jeg komme til at mangle brændstof noget før end forventet...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
uno skrev:
det bliver da spændende.. -jeg har 4stk 430ml dyser og går efter 250+
umiddelbart vil jeg komme til at mangle brændstof noget før end forventet...

Hehe den konklusion kom jeg også frem til...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Skive
nogle der ved hvad forskellen er når de ved scanturbo skriver om dysen er stor eller lille? for de er da også rimelig med i priserne..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Skive
nogle der kender denne dysse: 0-280-150-841 skulle være lav-ohms og på 622,2 ml/min. og om det er noget der dur, det er jo rart og bestille en dyse med teknologi der er 10-20 år gammel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time