Hej alle.
Mens jeg forbereder mig på en komplet installation af MS (kræver en del ombygning) på min saab 900 turbo 8v med k-jet, har jeg overvejet at tilslutte en ekstra dyse for at give lidt ekstra benzin. MS styrer pt. tændingen, og er som sådan installeret i bilen. Det jeg har brug for at vide er, om en almindelig elektronisk dyse (i det her tilfælde fra en saab 9000) har brug for et returløb?
Mine overvejelser går på, om jeg kan bruge den dyse-holder jeg har, der kan holde 1 enkelt dyse, således jeg ikke har brug for et fuel-rail, kan bruges til opgaven. Jeg er ikke interesseret i at skulle trække en retur.
Ligeledes, vil en almindelig dyse kunne holde til trykket fra k-jet-anlægget, der sidder på bilen nu?
Planen var at bruge den u-målte linie der giver koldstarts-dysen benzin, da det således ikke ville påvirke den målte benzin der leveres til de 4 almindelige mekaniske dyser.
Er min idé helt hen i vejret, eller skal jeg forsøge mig med en kold-startsdyse og således lade MS styre den i stedet for? Den arbejder ikke med returløb alligevel, og må således formodes at kunne håndtere konstant tryk...!
Nogen der har overvejelser omkring mit lille projekt? Og jo, jeg burde måske bare hoppe på og få MS til at kontrollere hele dynen, men dette kræver en anelse mere arbejde end jeg har tid til, samt mulighed for, at begive mig ud i lige nu... Det må sommerferien kunne gøre noget ved
Tak for svar,
Daniel.