Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 18:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2006, 12:03 
Hej
Nu er der jo en del volvo folk her inde efter hånden
så kan i måske hjælpe mig, jeg mangler en højtryks oliepumpe
til en gammel b20 jeg har prøvet ved kg trimm der er den i
restordre så ved ikke hvor jeg skal finde en.
MVH Martin


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 12:21 
HenrikGM er vidst vild med disse svenske traktorer


Top
  
 
Indlæg: 19 jan 2006, 17:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anonymous skrev:
Hej
Nu er der jo en del volvo folk her inde efter hånden
så kan i måske hjælpe mig, jeg mangler en højtryks oliepumpe
til en gammel b20 jeg har prøvet ved kg trimm der er den i
restordre så ved ikke hvor jeg skal finde en.
MVH Martin


Hvad med at købe en originalpumpe, og shimse overtryksventilen op??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 18:01 
Det har jeg kørt med ind til nu, men nu er jeg ved at lave ny motor
og skal have oliesprøjt under stemplerne, og olietrykket var ikke for godt,
så nu vil jeg gerne være helt sikker .


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 18:24 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anonymous skrev:
Det har jeg kørt med ind til nu, men nu er jeg ved at lave ny motor
og skal have oliesprøjt under stemplerne, og olietrykket var ikke for godt,
så nu vil jeg gerne være helt sikker .


Nu lukker oliesprøjtet jo først op v. 2,5-3bar, så det er ligesom ikke noget reelt problem. Medmindre du fusker noget sprøjt der kører hele tiden, og så får du nok ikke noget som helst olietryk under 1500rpm. Næsten uanset pumpen.

Flere af "højtrykspumperne" er blot shimsede orignalpumper med et lidt smartere ventilarrangement(som man nemt kan hæve mængden på!)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 19:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Faktisk reklamerer KG med en højvolumen, og ikke højtryks pumpe.

Pumpen høj volumen til b23.230 er af fabrikatet Melling,så måske er det samme fabrikat til en B18-20.
Og der er en væsentlig forskel på tryk og volumen.
Højere tryk klares nemt med et par skiver under fjederen.
Større volumen kræver en pumpe der er fysisk større.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 19:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Faktisk reklamerer KG med en højvolumen, og ikke højtryks pumpe.

Pumpen høj volumen til b23.230 er af fabrikatet Melling,så måske er det samme fabrikat til en B18-20.
Og der er en væsentlig forskel på tryk og volumen.
Højere tryk klares nemt med et par skiver under fjederen.
Større volumen kræver en pumpe der er fysisk større.

MVH

Morten


Well, det kræver helt præcist længere tanghjul i pumpen, og ER de nu rent faktisk også længere end std...;-)....?

Eller er det ligesom bosch pumperne.... :idea:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 19:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det jeg med sikkerhed ved er at der er forskel på B23.230 pumpen, og den senere højvolumens olie pumpe, tandhlulene er ca 4-5 mm længere, på den senere pumpe.
B18-20 pumpen vil jeg ikke udtale mig om.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 20:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Prøv at kigge hos Steen Parner.
http://www.stenparnermotor.se/

Niels


Top
 Profil  
 
 Titel: Pumpe
Indlæg: 26 jan 2006, 22:40 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 12 nov 2004, 17:27
Indlæg: 38
Geografisk sted: Byrsted Nibe
Brugte man ikke B30 pumpe til den slags før i tiden ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team