Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2005, 13:36 
Dvs at hvis man feks vil beholde sin originale trykregulator på, så kan man sætte sådan en fætter på returslangen, som vist på billedet ??
Og derved stole på de bar som vises på manometeret.. eller??
De skriver ellers at det er til den enkelte model, men så kan man vel godt bruge den universalt?? :?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2005, 13:37 
sorry...link her: http://www.jdc-engros.dk/data/images/jd ... rykreg.jpg


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2005, 15:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Anonymous skrev:
Jo Økonomien har lidt at skulle ha sagt i dette projekt... Jeg er Nordjyde så det skal helst ikke koste alt for meget :o)
Men det er utroligt hvad man kan købe på Ebay i tyskland :o)

Jeg tror jeg har regnet frem til at det er nødvendig med en såkaldt Progressiv Fuel Pressure regulator!

Problemet:

Min Peugeots singlepoint indsprøjtning har et benzintryk på fremløb på ca. 0.8 bar over atm. tryk dvs 1.8 bar.

I indsprøjtningshuset (solex fabrikat som bla. også anvendes i Opel Astra 1.6i) er der indbygget en benzintryks regulator, der holder konstant tryk til indsprøjtnings dyssen (1 stk monopoint) Præcis hvad dette tryk er ved jeg ikke, men det må jo være en sjat over det atmosfæriske tryk! (lad os antage 0.4 bar over atm. tryk)
Denne benzintryksregulator, regulerer i forhold til trykket før gasspjældet, dvs. iforhold til det atmosfæriske tryk, og ikke det vakum der er efter gasspjældet, ved tomgang og lav belastning. Det skal også siges at indsprøjtnings dyssen sidder før spjældet!

Men ved trykladning (lad os sige 0.3 bar over 1 atm.) så stiger trykket jo før gasspjældet og i dette tilfælde må den indbyggede trykregulator, regulere i forhold til 1.3 bar dvs. den vil holde et benzin tryk til dyssen på 1.7 bar (1.3+0.4 bar) men dette vil ikke give en større mængde benzin da benzin dyssen sprøjter ud i 1.3 bars lufttryk med 1.7 bars benzin tryk.
(samme tryk difference som uden trykladning = samme mængde benzin)
Og dette var jo ikke meningen!! Meningen var jo at benzin mængden skulle øges med tilsvarende 30% som jeg tryklader! Dette kan gøres ved at hæve benzin trykket til dyssen med 30% til 2.21 bar.

Her løber jeg så ind i problemer med den benzinpumpe der sidder i systemet, men der kan sikkert findes en løsning på det problem :o)

En ekstern progressiv regulator med slangen til luftrykket monteret i røret inden gasspjældet kan være en løsning,



Mvh
Flemming Bach


Man kan man ikke snyde systemet ved at sætte en såkaldt Progressiv Fuel Pressure regulator (Malpassi type) på benzin returen ? således man tvinger benzin trykket op ved stigende ladetryk og derved øger benzin mængden ?
Tryk ladning kræver generelt en lidt federe blanding, så derfor en progressiv regulator.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2005, 18:45 
Her er et link der forklarer sammenhængen mellem øget tryk og benzin flow!

Der er ligeledes forklaringen på hvorfor benzin trykket skal øges mere ved trykladning! (også mere end forholdet 1:1) !

http://www.mcbrooms.com/volvo/injcalcs/injcalcs.htm

Mvh
Flemming Bach Andreasen


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2005, 01:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
joh MORTEN det kan man godt.... masser af bla. kompressorsæt bruger kun denne form for programændring. at det IKKE er optimalt er så en helt anden historie! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2005, 05:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
lqs skrev:
joh MORTEN det kan man godt.... masser af bla. kompressorsæt bruger kun denne form for programændring. at det IKKE er optimalt er så en helt anden historie! MVH. søren


Sorry mit tidligere indlæg gik totalt i kage. :oops:

Der skulde have stået
Man kan godt bruge en progressiv regulator, men man skal tage reference luften/trykket fra røret inden gassplældet for ikke at forvirre den orginale motorstyring. når den kører som sugemotor.
På ovennævnte type monopoint.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2005, 12:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja... Den vil jo også være prograsiv i sug. Nu sidder jeg lige og får en ide. Kunne man mon ikke smide en magnetventil på vacum/tryk slangen til den prograsive regulator. Man skulle så stoppe motoren for at koble den ud selvfølgelig. Hvis den prograsive regulators grundtryk var højre end standart regulatoren burde det kunne lade sig gøre...

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2005, 16:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
(Rettet)

På min går reference slangen fra den progressive regulator hen til en enhed som sidder på plastrøret/slangen som går hen til bremseforstærkeren.

Se gul pil på billed.

Hilsen D


Vedhæftede filer:
motorrum.JPG
motorrum.JPG [ 58.15 KiB | Vist 576 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2005, 14:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kiggede lidt nærmere på tilslutningerne af slanger i dag.
her er en skitse hvordan denne "brake check valve" (tror det er det den hedder) er forbundet.

Hilsen D

Billede


Vedhæftede filer:
check-valve.JPG
check-valve.JPG [ 15.12 KiB | Vist 571 gange ]
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team