Anonymous skrev:
Jo Økonomien har lidt at skulle ha sagt i dette projekt... Jeg er Nordjyde så det skal helst ikke koste alt for meget :o)
Men det er utroligt hvad man kan købe på Ebay i tyskland :o)
Jeg tror jeg har regnet frem til at det er nødvendig med en såkaldt Progressiv Fuel Pressure regulator!
Problemet:
Min Peugeots singlepoint indsprøjtning har et benzintryk på fremløb på ca. 0.8 bar over atm. tryk dvs 1.8 bar.
I indsprøjtningshuset (solex fabrikat som bla. også anvendes i Opel Astra 1.6i) er der indbygget en benzintryks regulator, der holder konstant tryk til indsprøjtnings dyssen (1 stk monopoint) Præcis hvad dette tryk er ved jeg ikke, men det må jo være en sjat over det atmosfæriske tryk! (lad os antage 0.4 bar over atm. tryk)
Denne benzintryksregulator, regulerer i forhold til trykket før gasspjældet, dvs. iforhold til det atmosfæriske tryk, og ikke det vakum der er efter gasspjældet, ved tomgang og lav belastning. Det skal også siges at indsprøjtnings dyssen sidder før spjældet!
Men ved trykladning (lad os sige 0.3 bar over 1 atm.) så stiger trykket jo før gasspjældet og i dette tilfælde må den indbyggede trykregulator, regulere i forhold til 1.3 bar dvs. den vil holde et benzin tryk til dyssen på 1.7 bar (1.3+0.4 bar) men dette vil ikke give en større mængde benzin da benzin dyssen sprøjter ud i 1.3 bars lufttryk med 1.7 bars benzin tryk.
(samme tryk difference som uden trykladning = samme mængde benzin)
Og dette var jo ikke meningen!! Meningen var jo at benzin mængden skulle øges med tilsvarende 30% som jeg tryklader! Dette kan gøres ved at hæve benzin trykket til dyssen med 30% til 2.21 bar.
Her løber jeg så ind i problemer med den benzinpumpe der sidder i systemet, men der kan sikkert findes en løsning på det problem :o)
En ekstern progressiv regulator med slangen til luftrykket monteret i røret inden gasspjældet kan være en løsning,
Mvh
Flemming Bach
Man kan man ikke snyde systemet ved at sætte en såkaldt Progressiv Fuel Pressure regulator (Malpassi type) på benzin returen ? således man tvinger benzin trykket op ved stigende ladetryk og derved øger benzin mængden ?
Tryk ladning kræver generelt en lidt federe blanding, så derfor en progressiv regulator.
MVH
Morten
http://www.volvo200klub.dk/index.html