Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Er der nogen der ved hvad en bananmaifold og komplet udstødningssystem giver?? :shock:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Det er jo (igen) et rimeligt generelt spørgsmål... :shock:

Svaret må være: Ondt i økonomien?, eller : Ekstra unødigt larm? :?

Måske du får et bedre svar, hvis det er tydeligt om du er ved at tune en Briggs&Stratton fra en Gudenå cylinderklipper, eller om vi snakker om en M3 motor? :wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: ?
Ja hvilken bil. På en som min feks. en fiat coupe 16v turbo giver det faktisk en del. Men det er også fordi den standard kører med et ret dårligt manifold. Men det giver nok mest på en turbobil. Tror man skal tune meget på en sug motor før det har den store betydning. Men skriv lige lidt mere om din bil..

Titel:
Det er en polo 6n der har fået en ny chip, knast og et KN-kit....

Titel: Re: ?
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Morten coupe skrev:
Ja hvilken bil. På en som min feks. en fiat coupe 16v turbo giver det faktisk en del. Men det er også fordi den standard kører med et ret dårligt manifold. Men det giver nok mest på en turbobil. Tror man skal tune meget på en sug motor før det har den store betydning. Men skriv lige lidt mere om din bil..

jeg vil nok mene at du tager fejl der. på en NA motor er der ofte meget at hente på den lille investering. og man burde altid at købe en bananmanifold sammen med en sportsuds.

Titel: Re: ?
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
møffe skrev:
Morten coupe skrev:

jeg vil nok mene at du tager fejl der. på en NA motor er der ofte meget at hente på den lille investering. og man burde altid at købe en bananmanifold sammen med en sportsuds.

NEMLI´ JA

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
the needy skrev:
Er der nogen der ved hvad en bananmaifold og komplet udstødningssystem giver?? :shock:

På min med org udstødning gav banan alene :
0 til 3400 Omd ens.
3400/4000 Omd var der minus på 4Nm og 2Hk :(
4000 og op var der et plus på 6Nm og 6Hk :wink:

Du kan jo nok få ca.10hk. Men er det pengene værd. Ja det jo op til en selv? Turbo på..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
en bananmanifold er nemmere at syne... men ved tuning af en NA motor kommer du aldrig udenom en bananmanifold.. ALDRIG. og de småpenge en banan koster , er de det værd... min gamle dohc har std 120hk og 174nm. med banan K&N og en simons2,5"uds havde den 133hk og 200nm.. og det var bare monteret på den.. ikke chippet..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time