Update på bolte...
Jeg har nu fundet ud af at Turbolader-WG boltene er en rustfri legering af en art(hårdere end alm A2bolt), og boltene er ganske vist kobberfarvede, men i stål. De er i højeste grad magnetiske, så kobber eller en kobberlegering er det ihvertfald IKKE. Vil vædde på der er tale om en gulkromat behandling, og niks weiter.
Boltene mellem top og manifold modsvarer en mellemting mellem alm. 8.8 og 10.8.
WG-forrør samme legering.
Man kan iøvrigt få lavet disse pinbolte efter mål i DK, til ret fordelagtige priser(taget i betragtning af der er tale om speciallavet grej, i den stålkvalitet man ønsker), omkring 30dkr/styk v. 20styks.
Skiverne (ekstremt hård spændeskive, ala stål60) mellem manifold og møtrikker til topstykkets pinbolte, er nu håndlavet i samme dimensioner som oem ud af ø25centerless.....
Nu har det bare at være tæt, når jeg nu imorgen spænder hele skidtet sammen.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!