Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 sep 2004, 17:38 
Jeg går med tankerne om at bygge en ´gamel ford escort rst s1 til 402meter race.. dog skal den også bruges til den daglige kørsel på ca 50km om dagen..

jeg er rimlig ny i faget så jeg vil gerne have jeres mening om hvilken form for intercooler jeg skal invistere i! og hvilken type der er bedst og hvilke fordele og ulemper der er ved de to typer.

mulighed nr. 1 er en stor air to air cooler med to blæser fra "pace" til ca 6000 til 7000kr (meget dyrt syntes jeg)

mulighed nr. 2 er en chargecooler fra "pace" også til cirka 6-7000kr

Er der andre alternativer der er bedre? evt beholde den gamle cooler og montere vand insprøjtning i stedet??

håber på en masse respons..

Venligst Michael


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 sep 2004, 00:16 
Hej

Har kun ét godt råd: LA VÆR MED AT BYGGE EN MOTOR TIL 402 METER OG KØR I DEN HVER DAG....der er sikkert mange af jer derude der tænker at de har de da gjort og det kan sku sagtens holde osv osv, men tuner du din motor til over 100% effekt forøgelse, så tar det meget hårdt på alt hvad der stadig er originale dele...det går HELE tiden i stykker!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2004, 20:36 
er chargecooling ikke bare det rigtige udtryk for intercooling?? det kommer mest an på om du har plads til en stor front int.cooler og air ducts, eller der er begrænset plads for så ville water too air int.cooler være optimalt eller en af hver hvis det skal gå voldsomt for sig!
held og lykke med projektet
mvh-bent


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 10:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg forstår ikke hvorfor du skriver at det hele tiden går i stykker... jeg kender da en del med SKRALD tunede motorer der godt kan holde... vi ved jo ikke hva manden har tænkt sig at lave. hvis vi snakker om at lave en trykladet motor i tip top stand og så tune den derudover ja så afhænger det jo af kørerens højrefod om det holder.
1: motoren (læs olien) SKAL køres varm før den får kniven
2: motoren (læs turboen) SKAL "køres kold"
3: motoren skal ha skiftet olie nogenlunde ofte man ku sige hver 5000 km, og her ville jeg også skifte filter
4: ved kørsel til arbejde kan man jo bare lade være at køre med tryk på, så yder den ikke sit max og bliver dermed ikke slidt selvom der måtte være mere end 100% tuning i forhold til std.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team