Transitfar skrev:
Havneren skrev:
Det er netop når debatten begynder at udvikle sig at det bliver sjovt

Lidt sjov, og mægtig interessant...
Er Fyn-alliancen en endnu uopdaget gren af Al-Quaida????
Det eneste interessante ved Fyn er da G-strengen, du ved det der stykke motorvej som forbinder trekantsområdet med røvhullerne...

.
Er der ikke en fra Esbjerg, som kan forklare mig, hvorfor/hvordan motorstyringen IKKE benytter lambdasonden ved fuldlast???
Jeg prøver sku også lige... Lugter jo lidt af esbjerg da jeg bor på en havn.
Hvordan: Mange gange er det jo ud fra et fuld last signal enten fra gasspjældet eller en map føler/ligende at boksen VÆLGER at se bort fra sondens informationer.
Hvorfor: Da lamdasonden KUN kan vise at du enten kører for FED eller for MAGER i forhold til 14,7kg luft/kg benzin og du ved fuldlast skal ligge i laget af 12 vil sonden derfor konstand vise at motoren kører fed, MEN ikke hvor fed. Boksen kan altså ikke bruge sonden til ramme AFR 12. Der i mod i tomgang samt dellast er 14,7 jo mere passende. Når sonder så viser at du er for fed (14,4 måske) giver boksen lidt mindre benzin hvor efter sonden kommer til at vise for mager (hvad der svarer til 15,3 måske, det vides jo ikke), så feder boksen lidt op igen. Derfor vil sonden jo også komme til at stå og svinge som du jo sikkert tit har set...
Håber det var svar nok.
v/h christian