Spær til en 240 er umuligt at finde, især i brugt, og originalt er det et lamelldiff, og så er det slidt op
Ingen 240 kom med det ab fabrik, hvis vi ser bort fra de 500 homologerings240Turbo der ab fabrik havde helaluminiumsbagaksel, med justerbart spær. Sådan en bagaksel kan stadigt købes.($$$)
Men der er skam muligheder;-)
Bagtøjet i en 240 er et DANA 30, magen til det der bruges som fortøj på feks Jeep, oma.
Der findes ALT til dette bagtøj, lige fra luftspær(100%), TrueTrac, DetroitLockers, osv.
Med andre ord, alt mellem on/off spær til trykluft, over lamelldiff i et hav af spærregrader til TorqueSense differentialer. Så det er bare at vælge et.
Jeg vil lige bemærke at du ikke udenvidere kan montere disse differentialer, da der kræves spec. grej til det. En sød og venlig volvoforhandler KAN låne dig det, HVIS han vil....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!