Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 jul 2003, 21:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Min Calibra udlufter krumtaphus/ventildæksel i en studs på sugesiden
af den originale lader. Jeg er ved at installere en ordentlig lader og
vil ikke have den varme luft fra motoren ind i laderen.
Jeg har fået foræret (tak til Scotten) en fin opsamlingstank, nogen kalder den en "Catchtank". Den opsamler evt. olie og lufter ud i det fri.

Til spørgsmålet:
Lader i udluftningen gå ud i det fri UDEN mulighed for at evt. olie
kan løbe tilbage i bundkarret ?

Det skal nævnes at jeg ingen problemer har med olie i udluftningen,
men hva' nu hvis man tænder lortet af over 200 km tysk motorvej
og den begynder at fylde Catchtanken, motoren mangler pludselig olie,
osv.
P.f.t.
Claus A


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2003, 22:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvis den skyder så meget olie ud tror jeg dit første problem bliver smadrede stempler.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2003, 11:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
En catchtank bruges dels for at undgå at sende olie til forbrænding i motoren, og dels typisk på hårdt pumpede sugemotorer der tager mange flere omdrejninger end normalt - her bliver det nemlig et problem at udluftningen ikke kan følge med, hvis der bruges aktivt kulfilter, etc.

På en turbomaskine kører man ikke med så mange omdrejninger, så der er problemet ikke så stort med at udluftningen ikke følger med. Men derfor er det stadig en god ide at undgå at forbrænde olien, da den kan føre til tændingsbanken.

Men det du sådan set gør, er at lade olien kunne løbe tilbage til bundkarret, gennem en ret stor slange - så har du hverken problemer med at det ikke kan følge med, eller med at spilde, el. lign. Du skal alligevel have udluftning fra krumtappen, og da den ikke må ende i fri luft, så kan du lige så godt kombinere disse to ting.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team