Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 jun 2003, 14:13 
Hej,

Jeg er ved at sætte turbo på en vectra med luftmængdemåler.
Jeg har efterhånden hørt mange meninger om hvordan man bør modificere/ændre luftmængdemåleren når man sætter turbo på, men hvad består disse ændringer i? Hvad er jeres erfaringer?

på forhånd tak
Christian


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 02 jun 2003, 15:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Du behøver ikke at ændre noget på den, bare køb et benzin tilskuds anlæg
hvis du skal køre med højre tryk end 0.5bar ellers er det nok med en benzin tryks regulator.

Den metode virker fint på min Vectra (2.0 8v).

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2003, 16:35 
Enig med cossie.Bare husk at du skal recirgulere luft fra en evt. bov.


Top
  
 
Indlæg: 02 jun 2003, 19:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
og husk at sætte den på sugesiden, af turboen, ellers er der stor chance for at den bliver "blæst" i stykker!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jun 2003, 07:29 
ok mange tak for svarene alle sammen

vh
Christian


Top
  
 
Indlæg: 03 jun 2003, 11:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Der er to typer. Luftmængde måler og Luftmasse måler.

Luftmængde måleren, er den mekaniske model med en klap, som bliver åbnet af luftstrømmen. Den skulle eftersigende virker på både suge og tryk siden. Hvis det er en bosch model, kan den under låget justeres lidt hårdere i fjedren, så den bedre kan klare luftmængden.

Luftmasse måleren, er den elektriske udgave, hvor luften bliver målt af en varmetråd, som bliver kølet ned af luften. Den skulle virker bedst på suge siden af turboen. Hvilket også er mest fornuftigt, da den ikke kan tåle olie. Det kan dog meget velværende der skal sættes en begrænsning ind på signalet til ECU'en.

_________________
Mvh
Claus


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team