Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har droppet tanken om 2x 40mm kaburider på min kadett E 1.3s
Og har nu besluttet mig for at smide sprøjt på, som så kan bane vej for noget NOS eller måske noget turbo sjov lidt senere. (Ferie pengene måske)

Jeg har læst mig lidt til at man kan bruge indspøjtningen fra en Corsa 1.4i (nz) spørgsmålet er så

Jeg er med på jeg skal bruge ledningsnet, men hvad skal jeg mere bruge?? Bensin pumpe type??? ovs ??

NOgle der har erfaringer med ligende projekter eller kende nogle steder man kan læse lidt om det, og hvad med ydelsen

NOS/Kaburator eller NOS/indsprøjtning

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Det skal være multipoint fra en 100 hk 1.6 men der er jo lige det med benzintank pumpe rør og relæ + el måske en k jetronicvar noget istedet

Hej her er en lille opskrift.

Insugningsmanifold fra en C16se eller C14se, hvor du fræser insugningshullerne op så de passer til din pakning.

Spjældhus tager du fra en 2.0i 115/130hk det samme,der bore du et lille hul (1mm)som skal ramme op lige under akslen, så når spjældet er lukket lukker det også for hullet,og på den udvendige side bore du hullet lidt større så du kan klemme et rør ind i hvor du monter din vacum slange til tændingen.
Så skal du lave tomgangs skruen som på en 1.8i/gsi det er forbredt på spjældhuset men du skal selv bore hullerne.

Box/ledningsnet/luftmængte/Pumpe måler tager du fra en 1.8i/gsi.

Dyserne tager du fra en 2.0i,de gir lidt for meget benz på toppen men det gør ikke noget.

Vand temperturføleren til sprøjtede montere du i frostproppen under tændingen og denne speciele prop tager du igen fra en C16se ellerC14se, den type motor ligger for det meste i Astra.

Så er der kun en masse justeringer tilbage, find en dygtig mekaniker til det.
Det er besværet værd for det køre kanon,held og lykke.

hvorfor køber du ikke bare en 1,8 eller 2,0 motor det er garenteret biliger

Tak jeg er begyndt at finde nogle stumper ;o)
Kunne jo også bare køre en GSI'er til 250000kr men det er jo ikke ligeså sjovt ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time