Sprøjt på en Kadett E 13s'er

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Lars H

Sprøjt på en Kadett E 13s'er

#1 Indlæg af Lars H »

Jeg har droppet tanken om 2x 40mm kaburider på min kadett E 1.3s
Og har nu besluttet mig for at smide sprøjt på, som så kan bane vej for noget NOS eller måske noget turbo sjov lidt senere. (Ferie pengene måske)

Jeg har læst mig lidt til at man kan bruge indspøjtningen fra en Corsa 1.4i (nz) spørgsmålet er så

Jeg er med på jeg skal bruge ledningsnet, men hvad skal jeg mere bruge?? Bensin pumpe type??? ovs ??


NOgle der har erfaringer med ligende projekter eller kende nogle steder man kan læse lidt om det, og hvad med ydelsen

NOS/Kaburator eller NOS/indsprøjtning
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Sprøjt på en Kadett E 13s'er

#2 Indlæg af jens »

Det skal være multipoint fra en 100 hk 1.6 men der er jo lige det med benzintank pumpe rør og relæ + el måske en k jetronicvar noget istedet
Aj

Re: Sprøjt på en Kadett E 13s'er

#3 Indlæg af Aj »

Hej her er en lille opskrift.

Insugningsmanifold fra en C16se eller C14se, hvor du fræser insugningshullerne op så de passer til din pakning.

Spjældhus tager du fra en 2.0i 115/130hk det samme,der bore du et lille hul (1mm)som skal ramme op lige under akslen, så når spjældet er lukket lukker det også for hullet,og på den udvendige side bore du hullet lidt større så du kan klemme et rør ind i hvor du monter din vacum slange til tændingen.
Så skal du lave tomgangs skruen som på en 1.8i/gsi det er forbredt på spjældhuset men du skal selv bore hullerne.

Box/ledningsnet/luftmængte/Pumpe måler tager du fra en 1.8i/gsi.

Dyserne tager du fra en 2.0i,de gir lidt for meget benz på toppen men det gør ikke noget.

Vand temperturføleren til sprøjtede montere du i frostproppen under tændingen og denne speciele prop tager du igen fra en C16se ellerC14se, den type motor ligger for det meste i Astra.

Så er der kun en masse justeringer tilbage, find en dygtig mekaniker til det.
Det er besværet værd for det køre kanon,held og lykke.
MG

Re: Sprøjt på en Kadett E 13s'er

#4 Indlæg af MG »

hvorfor køber du ikke bare en 1,8 eller 2,0 motor det er garenteret biliger
Lars H

Re: Sprøjt på en Kadett E 13s'er

#5 Indlæg af Lars H »

Tak jeg er begyndt at finde nogle stumper ;o)
Kunne jo også bare køre en GSI'er til 250000kr men det er jo ikke ligeså sjovt ;)
Besvar