Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 02:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 mar 2003, 21:36 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 2
Hej Forum!

Er der nogle af jer som har nogle fif til trimning af sådan et par Webere på en golf2? Bilen er en standard 1600 med banan og 2x45mm weber (dyset ned til 1600).

Jeg har afmonteret vakuum-avanceringen og stillet tændingen 10 grader frem (den var ikke til at køre under 2000 rpm med) og jeg har forsøgt at indstille synkronisering og mikstur med luftmåler, men den går stadig noget uldent i det...

Kan bearbejdning af toppen betale sig ved sådan en std.motor - og hvor får man sådan noget gjort i Nordjylland (helst)?

Tips og trick vil være meget velkomne :-)


Med venlig hilsen
Jesper


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2003, 21:45 
portning af top (evt. større ventiler) og en anden knast vil helt sikkert gøre underværker:-) Syntes bare at 45mm Webere er lidt i overkanten til gadebrug på en 1600 motor


Top
  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 08:15 
Hej jeg har en makker der lige har fået lavet top til en 1.8 han fik at vide at hvis den skulle gå stærkt på toppen skulle han beholde den org 1.8 gti knast ? og så også toppen der var ikke taget meget ud af det og org ventiler? han fik at vide at den gik bedst sådan men de hade planet og gjort meget ud af at pusse forbrændings kammeret i toppen håber det kan hjælpe lidt.:-)


Top
  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 14:08 
Har en golf 1.6 med 38 mm dobb delorto og en gti knast den yder 107 hk
og skal ikke pumpes for at køre stille og rolig


Top
  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 17:07 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 2
Det er også rigtigt - Jeg ville også have købt 2 x 40mm hvis jeg skulle have købt dem fra nye, men de her er altså brugte så det er derfor :-)
...
Nå ja, så overvejer jeg at montere 1800 stempler og krumtap i (det er samme boring) og supplere med en 8v gti knast, hvis jeg kan finde nogen der vil sælge nogle stumper til det...

Tak for svarene indtil nu - jeg håber der kommer flere :-D


JEsper


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2003, 05:21 
Hej Jesper

Jeg har nogle dele liggende hvis det er noget.
Jeg har dele fra den gamle 1600 GTI og dele fra 1800 GTI hvis det var noget.
Jeg har også et par 40mm delorto hvis det var noget eventuelt byttepris hvis det var noget.

Hilsen Hegnet.


Top
  
 
Indlæg: 03 apr 2003, 08:14 
Har lade mig fortælle at 1.8i gti knasten skulle være den bedste.


Top
  
 
Indlæg: 14 apr 2003, 14:24 
Hey Jesper...

De der Dellorto... er det med manifold, eller?

Kan de evt smides på en g2 1.3?

Mvh Jonas


Top
  
 
Indlæg: 14 apr 2003, 17:30 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 15
Geografisk sted: Fredericia
Der er ikke andet for en tur på rullefælt for at få kørt det 100% ind... Du kan få ordnet toppen ved de fleste forhandlere... ellers kender de nogle...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 78 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team