Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 20:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Jeg vil holde mig til sports dæmperene, de fjedre du har købt er jo også sportsfjedre som jo er progresive, så alt i alt vil den blive noget mere fast end med standart opsætning.

Som Finn skriver så går det op i lakdriser, hvis du får den får hård.
Det var samme oplevelse jeg havde med min supra, til gengæld så ligger den kanon i svingene.

Min mr2 aw11 fik monteret gevind af den nye ejer og det resulterede også i mindre bid, inden da kørte den med en sports undervogn.

Men det med at få en opsætning der både ligger supergodt i sving og skal kunne lave kanon starter ved 402mtr det findes desværre ikke.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 21:16 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
m power skrev:
Men det med at få en opsætning der både ligger supergodt i sving og skal kunne lave kanon starter ved 402mtr det findes desværre ikke.


Men der vil det jo trods alt hjælpe at den er fuldt justerbar.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 21:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Efter min mening ,er er det vigtigt på en rwd gadebil, med mange hk, at der er bid. Det kan hurtigt gå galt. Det er nok også de færreste der kører og presser sin bil i sving på vejen

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 21:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
K-FINN skrev:
Efter min mening ,er er det vigtigt på en rwd gadebil, med mange hk, at der er bid. Det kan hurtigt gå galt. Det er nok også de færreste der kører og presser sin bil i sving på vejen


Han kan vel bar smide ploven i asfalten, så skal den jo nok klare de sving :grin:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 22:19 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
m power skrev:
Jeg vil holde mig til sports dæmperene, de fjedre du har købt er jo også sportsfjedre som jo er progresive, så alt i alt vil den blive noget mere fast end med standart opsætning.

Som Finn skriver så går det op i lakdriser, hvis du får den får hård.
Det var samme oplevelse jeg havde med min supra, til gengæld så ligger den kanon i svingene.

Min mr2 aw11 fik monteret gevind af den nye ejer og det resulterede også i mindre bid, inden da kørte den med en sports undervogn.

Men det med at få en opsætning der både ligger supergodt i sving og skal kunne lave kanon starter ved 402mtr det findes desværre ikke.


Hvis jeg nu skulle lave en svenskerdragundervogn, så ville den jo bestå af std fjedrene fra en alm DL/GL med et sæt oliedæmpere i for, tømt for original olie, og påfyldt iso15 hydraulikolie i for, samt std fjedre klodset 5cm op ibag, med iso32 i bagdæmperen. Det vil være cheapskate svensk dragundervogn, og jeg har delene liggende til at lave den. Men det skal jeg ihvertfald ikke køre med på landevej!

Volvoen er med et ikke helt dumt 4link i bag som std, så en std 240Turbo kan faktisk lave et ret godt afsæt, men render jo øjeblikkeligt tør for både gear og power i dragsammenhæng.

Ideen er jo at lave en velkørende og harmonisk bil med fin bredt performance man kan hygge sig med uden at det bliver ekstremt specialiseret til det ene eller det andet. Altså forsøget er at få mest af alt, velvidende at man ikke kan få det hele.

nogen der kender dæmperværdierne på en helt almindelig bil?
af sammenligningsårsagen var det interessant at vide hvad den værdi egentligt var.
De fleste steder man læser, er det mest: "Med de gule dæmpere kører den kanon" agtige vurderinger. Gud ved om det er kanon godt eller kanondårligt, og der er nok en del forskel på hvem der vurderer!

Mpower; Nu bliver motoren jo retstillet, så er det vel slut med jokes om plovfuren, osv?
:gnaek:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2014, 00:35 
Offline

Tilmeldt: 05 okt 2012, 20:50
Indlæg: 1
bilstein laver nogle fantastiske støddæmpere, (jeg har selv 3 biler med dem), og jeg tror ikke du skal være bange for at vælge den kraftigste du kan få lavet til gade/rallybrug. belægningen på sådan en rallyprøve er som regel alt andet en jævn, selvom det er asfalt og det er støddæmperen lavet til. Med en bilstein støddæmper har man ikke brug for alt muligt justerbart tingeltangel og hvis du køber de rigtige fjedre der passer til (vistnok HR) får du en bil der styrer sindssygt præcist når man presser den ude på de snoede og ujævne veje. Du har helt ret i at du ikke skal købe en undervogn lavet til bane, hvis din bil skal bruges ude i den virkelige verden. jeg vil anbefale dig at ringe til racingcentret ( lindebjerg carparts) de har rimeligt styr på hvad de sælger, eller hvis du gerne vil spare penge så kig på gripendo.de.


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 15 jan 2014, 06:12 
Offline

Tilmeldt: 25 dec 2012, 17:43
Indlæg: 12
HenrikGM:
Inden du betaler mere end højst nødvendigt for Bilstein:
http://gripendo.de/shop/category_711/Vo ... =cid%3D%26

Personligt kørte jeg med de "normale" B6 sport, sammen med Lesjöfors fjedre, på min gamle 240
Jeg syntes det var en god sammensætning. Ikke for blød, og heller ikke for hård.
Til hverdag, kunne krængningsstabilisatorerne, måske godt være et nummer eller 2 større.

God fornøjelse :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team