Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 01:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2014, 14:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Hvor bøvlet er det og bygge min volvo 242 om til hydraulisk kobling?

Så vidt jeg kan se på andre der har gjort det, kan det så passe at den næsten er forberedt til det? at man faktisk bare skal lave pedalen om?

Eller er det arbejdet værd? kontra og køre med kabel?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2014, 18:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvis du vil køre med kablet, så bliver friktionen inden i kablet for stor hvis du vælger for grum en trykfod. Den bliver meget tungt trampet.

900 serie hovedcylinder er bolt on i pladen. Så skal du have lavet pedal.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2014, 19:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Hej Thomas,

Det er ikke så svært, jeg har en mindre foto serie på min hjemmeside hvor jeg har konverteret fra kabel.

Jeg vil klart anbefale hydraulisk kobling frem for kabel.

Billeder finder du her: http://volvo.daigaard.dk/#!album-5
(Du må selv lige klippe linket ind i din browser, PF kan ikke finde ud af disse link så bliver hele min post bare blank)

Armen skal forlænges, "angrebs punktet" / den lille arm skal saves af og vendes.

Det mest bøvlede er faktisk at komme til oppe i pedal konsollen. Så er det noget med at jeg bruget en bremseslange fra en Golf 2. Så jeg får noget fleksibelt fra master til slave. Forbindelsen har jeg lavet med alm. bremserør. Det originale koblings rør er godt nok lidt tykkere men jeg har ingen problemer overhovedet. :cry:

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2014, 22:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Det skal jeg jo bare have arbejdet i så :) Det hvertfald nød til at være godt nok :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team