Hvor bøvlet er det og bygge min volvo 242 om til hydraulisk kobling?
Så vidt jeg kan se på andre der har gjort det, kan det så passe at den næsten er forberedt til det? at man faktisk bare skal lave pedalen om?
Eller er det arbejdet værd? kontra og køre med kabel?
hydraulisk kobling volvo 242
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvis du vil køre med kablet, så bliver friktionen inden i kablet for stor hvis du vælger for grum en trykfod. Den bliver meget tungt trampet.
900 serie hovedcylinder er bolt on i pladen. Så skal du have lavet pedal.
900 serie hovedcylinder er bolt on i pladen. Så skal du have lavet pedal.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Daigaard
- Mester Medlem
- Indlæg: 505
- Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
- Geografisk sted: Skjern
- Kontakt:
Hej Thomas,
Det er ikke så svært, jeg har en mindre foto serie på min hjemmeside hvor jeg har konverteret fra kabel.
Jeg vil klart anbefale hydraulisk kobling frem for kabel.
Billeder finder du her: http://volvo.daigaard.dk/#!album-5
(Du må selv lige klippe linket ind i din browser, PF kan ikke finde ud af disse link så bliver hele min post bare blank)
Armen skal forlænges, "angrebs punktet" / den lille arm skal saves af og vendes.
Det mest bøvlede er faktisk at komme til oppe i pedal konsollen. Så er det noget med at jeg bruget en bremseslange fra en Golf 2. Så jeg får noget fleksibelt fra master til slave. Forbindelsen har jeg lavet med alm. bremserør. Det originale koblings rør er godt nok lidt tykkere men jeg har ingen problemer overhovedet.
Det er ikke så svært, jeg har en mindre foto serie på min hjemmeside hvor jeg har konverteret fra kabel.
Jeg vil klart anbefale hydraulisk kobling frem for kabel.
Billeder finder du her: http://volvo.daigaard.dk/#!album-5
(Du må selv lige klippe linket ind i din browser, PF kan ikke finde ud af disse link så bliver hele min post bare blank)
Armen skal forlænges, "angrebs punktet" / den lille arm skal saves af og vendes.
Det mest bøvlede er faktisk at komme til oppe i pedal konsollen. Så er det noget med at jeg bruget en bremseslange fra en Golf 2. Så jeg får noget fleksibelt fra master til slave. Forbindelsen har jeg lavet med alm. bremserør. Det originale koblings rør er godt nok lidt tykkere men jeg har ingen problemer overhovedet.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank

______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank

- Thomas h p
- Mester Medlem
- Indlæg: 665
- Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45