Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2011, 16:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
K-FINN skrev:
Hvis det er for og køle indsugnings temperatur, så havde jeg valgt noget vand/methanoel indsprøjtning..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2011, 16:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
Jamen hvordan fungere det k-finn læste godt du skrev det :D tror også jeg fik spurgt ind til det ? :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2011, 17:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Du sprøjter det ind i ladetrykrør lige før gasspjæld, eller evt 4 stk, 1 i hver indsugningsrør.

Det sænker din indsugningstemperatur/EGT.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2011, 17:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
K-FINN skrev:
Du sprøjter det ind i ladetrykrør lige før gasspjæld, eller evt 4 stk, 1 i hver indsugningsrør.

Det sænker din indsugningstemperatur/EGT.


Kig lige på hvordan fordelingen bliver. Visse motorer har nogle af cylindrene siddende "i læ" pga gasspjældet. De egner sig ikke så godt til montering lige før.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2011, 17:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
K-FINN skrev:
Du sprøjter det ind i ladetrykrør lige før gasspjæld, eller evt 4 stk, 1 i hver indsugningsrør.

Det sænker din indsugningstemperatur/EGT.


Kig lige på hvordan fordelingen bliver. Visse motorer har nogle af cylindrene siddende "i læ" pga gasspjældet. De egner sig ikke så godt til montering lige før.


Derfor jeg skrev evt 4 stk, kan ikke lige huske den 3sgte manifold

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2011, 21:34 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2007, 15:58
Indlæg: 18
Geografisk sted: skærup 7080 børkop
hva med lidt nitrogen, i flydende form... ca -192C`frisk brykket fra fad. ab fabrik air-liquide i hedensted. he he he.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2011, 19:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Vand/æthanol indsprøjtning skal helst foretages mellem IC og så langt fra gasspjæld/indsugningsmanifold som muligt, idet det giver den bedste mulighed for, at det indsprøjtede når at blive opløst i den øvrige varme luft. Jo længere rør jo bedre. Vand er ikke så sjovt i flydende form da det er stærkere end de bedste plejle.
Indsprøjtning i IM er kun for NOS.
1 del karburatorsprit (99%) og 2 dele vand giver ca 35% blanding. Det er ikke brandfarligt, hvis der skulle komme noget ved siden af. Flambering kræver ca 42% Cognac.
Jeg benytter således denne blanding både uden på IC og som indsprøjtning inde i toppen af IC før afgangsrøret mod gasspjældet..

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2011, 19:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
audi_claus skrev:
Vand/æthanol indsprøjtning skal helst foretages mellem IC og så langt fra gasspjæld/indsugningsmanifold som muligt, idet det giver den bedste mulighed for, at det indsprøjtede når at blive opløst i den øvrige varme luft. Jo længere rør jo bedre. Vand er ikke så sjovt i flydende form da det er stærkere end de bedste plejle.
Indsprøjtning i IM er kun for NOS.
1 del karburatorsprit (99%) og 2 dele vand giver ca 35% blanding. Det er ikke brandfarligt, hvis der skulle komme noget ved siden af. Flambering kræver ca 42% Cognac.
Jeg benytter således denne blanding både uden på IC og som indsprøjtning inde i toppen af IC før afgangsrøret mod gasspjældet..
vil mene at de fleste regelsæt forbyder dette. det er så underordnet hvis de ikke håndhæves.
MVH søren
ps. mener du metanol? eller etanol? eller cognac??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2011, 20:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
lqs skrev:
audi_claus skrev:
Vand/æthanol indsprøjtning skal helst foretages mellem IC og så langt fra gasspjæld/indsugningsmanifold som muligt, idet det giver den bedste mulighed for, at det indsprøjtede når at blive opløst i den øvrige varme luft. Jo længere rør jo bedre. Vand er ikke så sjovt i flydende form da det er stærkere end de bedste plejle.
Indsprøjtning i IM er kun for NOS.
1 del karburatorsprit (99%) og 2 dele vand giver ca 35% blanding. Det er ikke brandfarligt, hvis der skulle komme noget ved siden af. Flambering kræver ca 42% Cognac.
Jeg benytter således denne blanding både uden på IC og som indsprøjtning inde i toppen af IC før afgangsrøret mod gasspjældet..
vil mene at de fleste regelsæt forbyder dette. det er så underordnet hvis de ikke håndhæves.
MVH søren
ps. mener du metanol? eller etanol? eller cognac??


Det er kun et spørgsmål om afgift - er nok højest på cognac -
kun nævnt for at sætte brandfaren lidt i focus - at det er ved ca 42% risikoen for brandfarlige dampe er tilstede -
men ja - det er vist rigtigt, at man ikke må sprøjte uden på IC af hensyn til evt dryp på banen.

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 19 apr 2011, 21:44 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 okt 2009, 10:06
Indlæg: 44
Geografisk sted: Næstved sydsjælland
det du søger er nok mest et Kulsyrekølesystem (10 lbs tank) og vist det er har undertegnet et kit til salg som er helt nyt,

link [url][/url]link http://www.carlab.dk/shop/kulsyrekoeles ... 32627p.htm[/url]

_________________
Kære brevkasse, Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre? håber du kan hjælpe mig.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team