lqs skrev:
audi_claus skrev:
Vand/æthanol indsprøjtning skal helst foretages mellem IC og så langt fra gasspjæld/indsugningsmanifold som muligt, idet det giver den bedste mulighed for, at det indsprøjtede når at blive opløst i den øvrige varme luft. Jo længere rør jo bedre. Vand er ikke så sjovt i flydende form da det er stærkere end de bedste plejle.
Indsprøjtning i IM er kun for NOS.
1 del karburatorsprit (99%) og 2 dele vand giver ca 35% blanding. Det er ikke brandfarligt, hvis der skulle komme noget ved siden af. Flambering kræver ca 42% Cognac.
Jeg benytter således denne blanding både uden på IC og som indsprøjtning inde i toppen af IC før afgangsrøret mod gasspjældet..
vil mene at de fleste regelsæt forbyder dette. det er så underordnet hvis de ikke håndhæves.
MVH søren
ps. mener du metanol? eller etanol? eller cognac??
Det er kun et spørgsmål om afgift - er nok højest på cognac -
kun nævnt for at sætte brandfaren lidt i focus - at det er ved ca 42% risikoen for brandfarlige dampe er tilstede -
men ja - det er vist rigtigt, at man ikke må sprøjte uden på IC af hensyn til evt dryp på banen.
_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer