Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 06:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Svend Mopede skrev:
Sådan som jeg læser det, så er "hullet" der kun for kompressor uden wastegate, ikke turbo uden wastegate.

Nemlig.

så det må have været en fejl i brevet :)
Mvh

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: .
Moderator

BANDIT skrev:
Motorcykler kan osse købes droslet, ellers er det den forhandler der sælger cyklen der står for det.

Knallerter/scootere kommer droslet ab fabrik. De kommer direkte fra fabrikken til forhandleren. Sådan er det med kawasaki , bmw , aprillai hvertfald

Hmm, jeg købte engang et drosselkit til en GSXr400RR for at fruen måtte køre på den. Det var bestemt ikke med forhandleren eller importøren i spil. Dokumentation for lovligheden fulgte med de små stykker laserskåret 1mm karrosseriplade, og MCen skulle bare synes med det, så var den i vinkel.

Gad vist om den stadigt går idag, det har jeg ikke tjekket.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:
Motorcykler kan osse købes droslet, ellers er det den forhandler der sælger cyklen der står for det.

Knallerter/scootere kommer droslet ab fabrik. De kommer direkte fra fabrikken til forhandleren. Sådan er det med kawasaki , bmw , aprillai hvertfald

Hmm, jeg købte engang et drosselkit til en GSXr400RR for at fruen måtte køre på den. Det var bestemt ikke med forhandleren eller importøren i spil. Dokumentation for lovligheden fulgte med de små stykker laserskåret 1mm karrosseriplade, og MCen skulle bare synes med det, så var den i vinkel.

Nej man kan sagtens selv købe et droslings kit og montere fuldt lovligt. Jeg hentydede til hvis folk bestilte en ny cykel ved en forhandler (droslet) :)

S3 Optimeret

Moderator

BANDIT skrev:
HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:

Nej man kan sagtens selv købe et droslings kit og montere fuldt lovligt. Jeg hentydede til hvis folk bestilte en ny cykel ved en forhandler (droslet) :)

Men så altså kun hvis køretøjet er en MC....Lasse; hvis du piller højre forhjul og venstre baghjul af volvoen, så kan du få den indreg. som MC, og så må du gerne montere droslen... :damn:
Men så skal du også køre med hjelm....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: .
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Gad vide hvad loven siger omkring quad/atv. De er jo registreret som biler, men er jo mc´er når alt kommer til alt :coffee:

S3 Optimeret

Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
BANDIT skrev:
Gad vide hvad loven siger omkring quad/atv. De er jo registreret som biler, men er jo mc´er når alt kommer til alt :coffee:

kan også regges som traktor.. tror det er nemmere med en volvo.

der er vel en del A-traktore i sverige der kan hentes info om. :wink:

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland
MC kan drosles men det er jo på orginal motor. mc er også bygget til den oprindelig effekt. man kan ikke udskifte motoren til en større og så drosle den ned.

De kit som bruges på mc er Tuv godkendte ellers dur de ikke.

Stol nu ikke for meget på en telefon samtale med en fra fstyr. de har ikke alle styr på hvad de laver, få ALT på skrift.
og man kan være sikker på at hvis de kommer til at lave en fejl så man må bygge bilen tilbage igen så er de ligeglade med det. der er ikke noget som hedder forståelse fra deres side.

Medlem

Hej Lasse.

Godt set. I EU har man bestemt at motorcykler kan neddrosles, hvis kittet er f.eks. TÜV godkendt. Det kan vi ikke lave om på i Danmark, selvom vi gerne ville. Med hensyn til biler er det derimod vores nationale regler, der gælder, vedrørende neddrosling af motorer. Her har EU ikke lavet nogle særskilte bestemmelser endnu.

det var det han svarede andre gode ider

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time