BANDIT skrev:Motorcykler kan osse købes droslet, ellers er det den forhandler der sælger cyklen der står for det.
Knallerter/scootere kommer droslet ab fabrik. De kommer direkte fra fabrikken til forhandleren. Sådan er det med kawasaki , bmw , aprillai hvertfald
Hmm, jeg købte engang et drosselkit til en GSXr400RR for at fruen måtte køre på den. Det var bestemt ikke med forhandleren eller importøren i spil. Dokumentation for lovligheden fulgte med de små stykker laserskåret 1mm karrosseriplade, og MCen skulle bare synes med det, så var den i vinkel.
Gad vist om den stadigt går idag, det har jeg ikke tjekket.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
BANDIT skrev:Motorcykler kan osse købes droslet, ellers er det den forhandler der sælger cyklen der står for det.
Knallerter/scootere kommer droslet ab fabrik. De kommer direkte fra fabrikken til forhandleren. Sådan er det med kawasaki , bmw , aprillai hvertfald
Hmm, jeg købte engang et drosselkit til en GSXr400RR for at fruen måtte køre på den. Det var bestemt ikke med forhandleren eller importøren i spil. Dokumentation for lovligheden fulgte med de små stykker laserskåret 1mm karrosseriplade, og MCen skulle bare synes med det, så var den i vinkel.
Nej man kan sagtens selv købe et droslings kit og montere fuldt lovligt. Jeg hentydede til hvis folk bestilte en ny cykel ved en forhandler (droslet)
Nej man kan sagtens selv købe et droslings kit og montere fuldt lovligt. Jeg hentydede til hvis folk bestilte en ny cykel ved en forhandler (droslet)
Men så altså kun hvis køretøjet er en MC....Lasse; hvis du piller højre forhjul og venstre baghjul af volvoen, så kan du få den indreg. som MC, og så må du gerne montere droslen... Men så skal du også køre med hjelm....
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
MC kan drosles men det er jo på orginal motor. mc er også bygget til den oprindelig effekt. man kan ikke udskifte motoren til en større og så drosle den ned.
De kit som bruges på mc er Tuv godkendte ellers dur de ikke.
Stol nu ikke for meget på en telefon samtale med en fra fstyr. de har ikke alle styr på hvad de laver, få ALT på skrift.
og man kan være sikker på at hvis de kommer til at lave en fejl så man må bygge bilen tilbage igen så er de ligeglade med det. der er ikke noget som hedder forståelse fra deres side.
Godt set. I EU har man bestemt at motorcykler kan neddrosles, hvis kittet er f.eks. TÜV godkendt. Det kan vi ikke lave om på i Danmark, selvom vi gerne ville. Med hensyn til biler er det derimod vores nationale regler, der gælder, vedrørende neddrosling af motorer. Her har EU ikke lavet nogle særskilte bestemmelser endnu.