Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 06:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2010, 21:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 126
Geografisk sted: maribo
-Pedersen- skrev:
Helt anden ting er at, i har været dygtige til at få det til at fremstå som en std bil. Jeg tænker på trykrør igennem den orginale luftfilter kasse.
Og lur mig om turboer nem at se med det store varmeskjold.. ?
Ser spilme diskret ud :)

Mvh


det var osse meningen at alt skulle gemmes så den står så annonym som muligt :gnaek: .. men kan så lige sige at det osse er den mest udfrodrene og tids krævende måde at bygge på...

nej turbo'en kan man heller ikke se.. :rock:

hvis du har bg bruger har jeg et par album der inde med ombygning'en..

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=60165

_________________
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2010, 00:36 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
ascona B (steffen) skrev:
jacob. her lige lidt billeder til dig... på stempel 3 og 4 er det på udstødnings siden den er flækket... arr glemte toppen af alle 4 sammen :damn: , kommer lidt senere i dag..Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

her fra toppen af, de steder hvor de er flækket er der mækeret med rødt.
Billede
Billede


Det ser ud som om dine stempler har været meget varme (udvidet sig) og har kysset forringer hvor materialetykkelsen er størst på skørterne. Ovenover skørterne hænger så dine stempelringebæringer. 2 af disse brækket af/flækket på udstødningssiden. Det er med 98% sikkerhed IMO detonation (tændingsbanken). Detonation giver ekstrem varme. Det får stemplerne til at udvide sig. På en 4 ventilet med tændrør i midten er det typisk altid på udstødningssiden baladen opstår. Det er et helt klassisk tegn på detonation du har fået dig. Det eneste du mangler for at du har fuldt hus er begyndende nedbrydning på stempeltoppen. Her kom stempelringebæringerne dig i forkøbet. Find ud af hvorfor du får detonation! Når du kører ind næste gang så på med lyttelapperne (hørebøf med slange fra hvert øre ned til t-stykke med slange til motor), eller få målt EGT. Du kan læse om detonation og evt. syndere her http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... ation.aspx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2010, 18:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 126
Geografisk sted: maribo
Jakob: takker mange gange for din hjælp osse jer andre er sku dejligt med folk der giver ud af deres vide og erfaringer gode som dyre :lol:

jamen denne gange bliver det lav komp stempler plus jeg lige laver sådan et par fine høre bøffer. :twisted: og så lige en wideband i osse...

for kunne sku ikke høre nogen banken sidst... men har nok været svagt da den alligevel nået at triller ca 1000km

_________________
vauxhall cavalier 3,0
[url:2m19vaq4]http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35190[/url:2m19vaq4]

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team