Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 mar 2010, 17:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ellers ikke dårligt.

økobrændstof med 138+ oktan, indeholdende 10% ilt.....jo.....det lyder rigtigt.

http://www.vcfuels.com/ourfuels.html

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2010, 20:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det lyder ellers lovende! metoden med at lave benzin eller lign ud af kul er nu ikke ny. mener tyskerne var tvunget til det for knap 70år siden...
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2010, 16:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Ja, de kunne lave syntetisk benzin af kulstøv og brint, men oktantallet var ringe. Til dels derfor, at litereffekten på de tyske jagerfly ikke var så høj, som på de allieredes.
http://www.airpower.maxwell.af.mil/airc ... becker.htm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2010, 10:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
lyder rigtig godt.. hvad giver det af muligheder for ladetryk og høj kompression? med standard kompression på en Vw 1,8t hvilket tryk burde reelt være muligt at opnå? ca 2bar??

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2010, 17:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
meget mere. to bar er intet problem med alm benzin.... der er meget andet end komp. der sætter grænsen.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2010, 17:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
det er vel modtryk og for lille "varm side" samt for få RPM der er afgørende der :D

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team