ønskebrændstoffet over dem alle?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

ønskebrændstoffet over dem alle?

#1 Indlæg af HenrikGM »

Ellers ikke dårligt.

økobrændstof med 138+ oktan, indeholdende 10% ilt.....jo.....det lyder rigtigt.

http://www.vcfuels.com/ourfuels.html
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

det lyder ellers lovende! metoden med at lave benzin eller lign ud af kul er nu ikke ny. mener tyskerne var tvunget til det for knap 70år siden...
MVH søren
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#3 Indlæg af VRT »

Ja, de kunne lave syntetisk benzin af kulstøv og brint, men oktantallet var ringe. Til dels derfor, at litereffekten på de tyske jagerfly ikke var så høj, som på de allieredes.
http://www.airpower.maxwell.af.mil/airc ... becker.htm
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#4 Indlæg af uno »

lyder rigtig godt.. hvad giver det af muligheder for ladetryk og høj kompression? med standard kompression på en Vw 1,8t hvilket tryk burde reelt være muligt at opnå? ca 2bar??
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

meget mere. to bar er intet problem med alm benzin.... der er meget andet end komp. der sætter grænsen.
MVH søren
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#6 Indlæg af luske »

det er vel modtryk og for lille "varm side" samt for få RPM der er afgørende der :D

MVH Luske
Besvar