Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 sep 2002, 18:05 
Er der ikke nogle flinke gutter som kune hjælpe mig jeg skal bruge nogle smedestempler til en mazda 626 1989 men jeg ved desværre ikke hvor jeg kan købe dem er der ikke en som kunne være flink at hjælpe mig ????????


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 19 sep 2002, 18:45 
Her. send et stempel eller tegning og oplys ønsket kompressionsforhold og overstørrelse.
Per.
www.racetec.dk


Top
  
 
Indlæg: 21 nov 2002, 21:47 
Per?
Hva slags priser ville du operere med for 8,5:1 til Mazdaen
(4 ventil lommer og fullflytende kryssbolt)


Top
  
 
Indlæg: 21 nov 2002, 22:21 
kr. 7.200 for 4 stk. produceret efter prøve.
/Per.


Top
  
 
Indlæg: 23 nov 2002, 17:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
Hey Per....
Står faktisk lidt med samme problem, skal bruge smedede stempler til en prelude fra 86, 2.0i 16V, startede med dreje af de originale stempler fra komp. 12:1 til 8,5:1, men det resulterede bare i at, olien bare susede forbi stempelringene og ud gennem ventildækslet. Christian fra cmr i herlev, mener at det er fordi stemplet er blevet trykket sammen om stempelringene og at de derfor ikke slutter tæt. Så en ca. pris på sådanne 4 stk i en standard størrelse. Er lidt ked af at den bare står ude i garagen og glor.... snøft :´-(
mvh. Hondafreak

_________________
Live fast - die young


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2002, 17:13 
prøv rosspistons.com de laver stempler med lavt silicone indhold, så din motor holder længere end med f.eks. JE stempler. Hvad med at få lavet en keramisk coating af toppen på stemplet? eller oliesprøjt på undersiden, normalt skal man op i MANGE heste for at det kan betale sig at skifte stempler. Hvad med plejlstænger, lejer og plejlstangsbolte? det skal jo også kunne holde!


Top
  
 
Indlæg: 23 nov 2002, 17:40 
Olje sprøyt under stemplene er faktisk orginalt på Mazdaen.
Silicone gjør faktisk stemplene sterkere.


Top
  
 
Indlæg: 23 nov 2002, 17:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
Det sjove af det hele er at jeg kun har ladet med 0,65 bar, Christian fra cmr i herlev siger at de originale stempler i hondamotorer ikke kan klare mere end 0.5 bar, og at de derfor er blevet trykket. Motoren er fuldstændig renoveret inde jeg smed turbo på, og jeg skal da kun op og lade med max 1 bar, så nu skal jeg bare have splittet kværnen ad og se hvordan det ser ud..... --->>> og så spare op..

_________________
Live fast - die young


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team