Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 10:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

martin høj skrev:
Du skriver du har købt et ny renoveret topstykke.
Havde de så afdrejet det.
Tænkte på de havde høvlet alt for meget af og det kunne have en betydning i den negative retning.
Men eller er det bare mig der er stiv nu.
Hilsen martin

der er jo monteret en 2mm mellemlægsplade, så de skal godt nok have planet toppen en del hvis det er det der er årsagen :wink:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Forbrændingskammeret sidder i stemplet, så man kan ikke plane topstykket i den forstand. Når jeg skriver renoveret, betyder det bare, at der er blevet skåret ventilsæder og skiftet ventilstyr, og så har jeg selv skiftet paraplyer og løftere.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Lindahl skrev:
Jeg kan ikke udelukke det, men jeg kender til flere som kører med samme knaster og opsætning uden problemer. Kompressionen er sænket med en 2 mm mellemlægsplade, og når toppen hæves, så ændres knasternes indstilling også en smule. Men det er jo samme den samme problemstilling andre med denne motor løber ind i, og der kører opsætningen fint nok.
Når den kører med "højt" ladetryk har den også problemer med, at opbygge ladetrykket stabilt. Hvis jeg kører med en 1 bar, så trækker den fint, men hvis jeg hæver ladetrykket til 1,4-1,5 bar, så kommer ladetrykket i ryk, især i 4.-5. gear. I de lavere gear er det ikke så udbredt. Samtidig er det ligesom, at hvis man acc. over et længere stykke, så taber turboen pusten, og hvis man så slipper gaspedalen, og træder ned på den igen med det samme, så acc. den kortvarigt meget bedre. Jeg kører med en Turbosmart E-boost 2, og har overvejet, om det er den som driller wastegaten. Trykdåsen sidder også lidt skævt i forhold til wastegatearmen, men den kunne ikke monteres bedre, så måske den har svært ved at arbejde... Det er bare dejligt, når der er 15 forskellige til som kan være årsag til problemet :damn:

NATMEKANIKEREN!!!! Han fjender mange mulige fejl ved en komplet udmåling på hans felt... Og det er sku også meget sjovt at se hvordan en motor faktisk arbejder fra luftfilter til afgangsrør...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time