Nårh, så blev den trimmet.
144hk/5505rpm
186Nm/5291rpm
180Nm fra ca. 2800rpm op til 5700rpm.
Ikke specielt imponerende...
Så nu skal vi finde ud af hvad der bremser motoren.
Kim, der trimmede den, mente ikke det var motorstyringen, men havde en mistanke til indsugningssystemet.
Blokken er fra en Peugeot 406 2,0 16v, toppen fra en 306 XSi 2,0 8v og indsugningsmanifolden er fra en 205 1,9 GTI 8v.
I første omgang vil vi montere en benzintryksregulator, så der er lidt mere at regulere på ved trimningen. Ikke noget der direkte skulle ændre på den lave effekt.
Vi overvejer om vi skal skifte indsugningsmanifolden til en fra en 306 XSi 8v. Kan være den 205 1,9 manifold ikke er optimal til det 306 XSi topstykke.
Men jeg frygter at vi ikke kan komme uden om at skulle modificere indsugningsmanifolden og topstykket, så kanalerne passer til hinanden (hvis de ikke gør det).
Nogen tips til hvor vi skal starte?