Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 14:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2008, 14:19 
Offline

Tilmeldt: 14 feb 2005, 11:05
Indlæg: 7
Måske du skulle overveje at køde en justerbar benzintrykregulator, min 205 mi16 ville ikke give mere benzin ved ca 160 hk.
Men det skal selvfølgelig opvejes af hvad en ny rulning koster, eller om ham der ruller bilen er så flink, ikke at tage penge for rulningen før alt er i orden, sidst nævnte skete for ved mig ved scantune i galten :D

jeg tror helt sikkert at en tur på rullefelt vil hjælpe rigtig meget, især fordi din 89´ ikke kører med lambdasonde.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2008, 15:24 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 40
Jeg har faktisk allerede en spritny regulerbar benzintryksregulator liggende til formålet, for jeg forudså også, at der måske kunne opstår et problem der.

Så den får jeg lige monteret inden trimningen.

Jeg har planer om at bruge Kim Bonde til trimningen, men kender ellers ikke noget til ham, andet end en anbefaling jeg fik.

Scantune kender jeg også kun af navn, men de ligger lige lidt langt væk fra mig, da jeg bor i København.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2008, 23:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 40
Nårh, jeg skal hente bilen i løbet af næste uge, og så aftaler jeg tid til trimning.

Desværre er min 205 med Jetronic-motorstyring, så jeg er lidt i tvivl om hvor godt det kommer til at gå med trimningen.
Men vi får se.

Overvejer stadig at tage et skridt videre, og få monteret et 16V bearbejdet topstykke med 296 graders knaster og MegaSquirt.
(Har nogle af stumperne liggende).
Men det bliver noget dyrere, og det ved jeg endnu ikke om budgettet kan lide. Husk jeg får alt lavet af en mekaniker, så jeg sparer ikke penge på arbejdsløn... :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2008, 11:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 40
Nårh, så blev den trimmet.

144hk/5505rpm
186Nm/5291rpm

180Nm fra ca. 2800rpm op til 5700rpm.

Ikke specielt imponerende... :?

Så nu skal vi finde ud af hvad der bremser motoren.

Kim, der trimmede den, mente ikke det var motorstyringen, men havde en mistanke til indsugningssystemet.

Blokken er fra en Peugeot 406 2,0 16v, toppen fra en 306 XSi 2,0 8v og indsugningsmanifolden er fra en 205 1,9 GTI 8v.

I første omgang vil vi montere en benzintryksregulator, så der er lidt mere at regulere på ved trimningen. Ikke noget der direkte skulle ændre på den lave effekt.

Vi overvejer om vi skal skifte indsugningsmanifolden til en fra en 306 XSi 8v. Kan være den 205 1,9 manifold ikke er optimal til det 306 XSi topstykke.
Men jeg frygter at vi ikke kan komme uden om at skulle modificere indsugningsmanifolden og topstykket, så kanalerne passer til hinanden (hvis de ikke gør det).

Nogen tips til hvor vi skal starte?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jul 2008, 15:24 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 40
Nu har jeg bestilt en ny bananmanifold til bilen, og så må vi se om det frigiver noget effekt.

Krydser fingre for det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team