duckstar skrev:
Jeg har en trykladet potte.
Specs: 1,2 16v, T25, IC (husker ikke volumen men elementet er vel 35 cm bred, 15 cm dyb og 28 cm høj).
Situationen er at jeg ellers mente (uden at have noget konkret at have det i..) at min ladelufttemperatur er udmærket og at IC'en er tilstrækkelig. Jeg er nu bange for at tage fejl. Her i de kolde vinterdage er forskellen i momentet ikke bare mærkbar, men betydelig.. er min lufttemperatur efter turbo simpelthen bare for varm?
Det skal lige siges at jeg lader 0,85 bar max og at motoren ikke er født med omvendt støvsuger..
Hvis du nu er rigtigt snedig, så fiser du ud til første isenkræmmer og investerer i 3 billige stegetermometre(elektriske!), hugger den ene i dit luftfilter, så du ved hvad temp er der, nr2 i efter turboen og nr3 efter intercooleren.
Notermålingen, og gentag det når det bliver sommer. Der er markant forskel.
Intercooler kan næppe blive for stor. Men den kan nemt blive for lille!
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!