JerrilD skrev:
lqs skrev:
spørg dem der udlejer eller endnu bedre forsikrer prøvepladerne.
det virker på mig som om du spørger mere til følgerne end lovligheden....? samtidig kan du tænke over hvordan du forsikrer bilen medens den kører trackday. det er et spændende emne, som de fleste viger uden om.
MVH søren
Jeg spørg om man må eller ej... !!!!!!! længere er den ikke.....
Nu kender jeg ikke reglerne 100% med forsikring af biler uden plader på?? På bane..... Men du kan jo fortælle mig det, det lader til du har en kæmpe viden ang det...
DU må meget undskylde hvis det er dumme spørgsmål jeg kommer med... Jeg prøver bare at udvide min horisont lidt....
Der er nok ingen der mener det er dumme spørgsmål, men det er spørgsmål som normalt bliver undveget.
Prøvepladerne; Jeg er ikke bekendt med at der skulle være en mulighed for at kunne føre en bil til et trackday eller anden motorsport på prøveplader uden at kompromittere forsikringsbetingelserne.
Svaret må således være nej, hvis du spørger mig, MEN det var en mulighed at snakke med det lokale motorkontor og få deres mening også.
Du kan evt. drøfte dine forsikringsmuligheder med din assurandør. Det bør være muligt at tegne en ansvar på bilen, der gælder til det pågældende arrangement du påtænker at deltage i, Så er prøvepladerne slet ikke nødvendige. (Trackday er forhåbentligt på område afspærret for offentligheden). Bemærk også at den enkelte race arrangør kan have krav fra politi om at bilen skal være forsynet med nummerplader(og dermed juridisk set er det underforstået at bilen teknisk set er lovlig) så du skal have en snak med arrangøren også.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!