Spørgsmål ang prøveplader og "ulovlig" bil
Redaktør: Moderatorer
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
Spørgsmål ang prøveplader og "ulovlig" bil
Sagen er den at jeg har fået mig en Ford Escort at trille rundt i.... Og Min Citroën AX GTi holder stille da den har smidt et plejlleje.... Har så ikke mønten til at lave motoren lige PT da jeg går arbejdsløs....
Derfor var planen at lave AX´eren til et ren Trackday toy.... Og så vil jeg smide en Saxo 1600 16V motor i den....
Men hvordan er reglerne så? Må jeg godt smide prøveplader på den og transpotere den feks. til vandle flyvestation og køre trackday der? Eller skal den transpoteres på en trailer? For det jo ikke lovlig som gadebil at smide sådan en Motor i en AX´er...
Derfor var planen at lave AX´eren til et ren Trackday toy.... Og så vil jeg smide en Saxo 1600 16V motor i den....
Men hvordan er reglerne så? Må jeg godt smide prøveplader på den og transpotere den feks. til vandle flyvestation og køre trackday der? Eller skal den transpoteres på en trailer? For det jo ikke lovlig som gadebil at smide sådan en Motor i en AX´er...
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Min umiddelbare tanke er at få den rally synet. Så må den, hvis synsmanden vurderer det korrekt og sikkert udført have nogle vilde ombygninger som ellers ikke måtte køre på vejen. Ideen i sådan et syn er bare at den blir vurderet sikker nok til transport ved egen kraft fra hjemmet og så til arrangementer.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
Jeg spørg om man må eller ej... !!!!!!! længere er den ikke.....lqs skrev:spørg dem der udlejer eller endnu bedre forsikrer prøvepladerne.
det virker på mig som om du spørger mere til følgerne end lovligheden....? samtidig kan du tænke over hvordan du forsikrer bilen medens den kører trackday. det er et spændende emne, som de fleste viger uden om.
MVH søren
Nu kender jeg ikke reglerne 100% med forsikring af biler uden plader på?? På bane..... Men du kan jo fortælle mig det, det lader til du har en kæmpe viden ang det...
DU må meget undskylde hvis det er dumme spørgsmål jeg kommer med... Jeg prøver bare at udvide min horisont lidt....
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Der er nok ingen der mener det er dumme spørgsmål, men det er spørgsmål som normalt bliver undveget.JerrilD skrev:Jeg spørg om man må eller ej... !!!!!!! længere er den ikke.....lqs skrev:spørg dem der udlejer eller endnu bedre forsikrer prøvepladerne.
det virker på mig som om du spørger mere til følgerne end lovligheden....? samtidig kan du tænke over hvordan du forsikrer bilen medens den kører trackday. det er et spændende emne, som de fleste viger uden om.
MVH søren
Nu kender jeg ikke reglerne 100% med forsikring af biler uden plader på?? På bane..... Men du kan jo fortælle mig det, det lader til du har en kæmpe viden ang det...
DU må meget undskylde hvis det er dumme spørgsmål jeg kommer med... Jeg prøver bare at udvide min horisont lidt....
Prøvepladerne; Jeg er ikke bekendt med at der skulle være en mulighed for at kunne føre en bil til et trackday eller anden motorsport på prøveplader uden at kompromittere forsikringsbetingelserne.
Svaret må således være nej, hvis du spørger mig, MEN det var en mulighed at snakke med det lokale motorkontor og få deres mening også.
Du kan evt. drøfte dine forsikringsmuligheder med din assurandør. Det bør være muligt at tegne en ansvar på bilen, der gælder til det pågældende arrangement du påtænker at deltage i, Så er prøvepladerne slet ikke nødvendige. (Trackday er forhåbentligt på område afspærret for offentligheden). Bemærk også at den enkelte race arrangør kan have krav fra politi om at bilen skal være forsynet med nummerplader(og dermed juridisk set er det underforstået at bilen teknisk set er lovlig) så du skal have en snak med arrangøren også.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
Søgaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: KBH
- Kontakt:
Re: Spørgsmål ang prøveplader og "ulovlig" bil
hej boys
ved ikke rigtig hvorfor mange tro man bare kan få sin
ulovlig steet/track bil rallysynet, og så køre lovlig rundt.
det med at få den rallysynet er en svær affære og nok også en dyr ide
da der er rigtig mange sikkerhedsting der skal være opfyldt
før du kan få et godkendelses blad og fremvise til syn.
plus bilen skal overholde gælde regelment
plus du skal være have licens og være medlem af en dasu motorklub.
og så må du kun bruge bilen til politi og dasu godkendte løb
så alt i alt, tro jeg det bliver meget dyre end at lave ax´er
hilsen søgaard
ved ikke rigtig hvorfor mange tro man bare kan få sin
ulovlig steet/track bil rallysynet, og så køre lovlig rundt.
det med at få den rallysynet er en svær affære og nok også en dyr ide
da der er rigtig mange sikkerhedsting der skal være opfyldt
før du kan få et godkendelses blad og fremvise til syn.
plus bilen skal overholde gælde regelment
plus du skal være have licens og være medlem af en dasu motorklub.
og så må du kun bruge bilen til politi og dasu godkendte løb
så alt i alt, tro jeg det bliver meget dyre end at lave ax´er
hilsen søgaard
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
Re: Spørgsmål ang prøveplader og "ulovlig" bil
Har aldrig nævnt noget om at få den rallysynet?Søgaard skrev:hej boys
ved ikke rigtig hvorfor mange tro man bare kan få sin
ulovlig steet/track bil rallysynet, og så køre lovlig rundt.
det med at få den rallysynet er en svær affære og nok også en dyr ide
da der er rigtig mange sikkerhedsting der skal være opfyldt
før du kan få et godkendelses blad og fremvise til syn.
plus bilen skal overholde gælde regelment
plus du skal være have licens og være medlem af en dasu motorklub.
og så må du kun bruge bilen til politi og dasu godkendte løb
så alt i alt, tro jeg det bliver meget dyre end at lave ax´er
hilsen søgaard
Men har fået et fint svar på Trackday forummet..
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)