mertz skrev:
Synes lige det skulle vendes.
Det er fint med et ordenligt regelsæt til de deltagene biler, så bilerne bliver så skikker de nu kan.
men tænkte på....Der skulle måske også stilles krav til banen?
Hvad med banen? er den sikker for biler med en breakout
på 8.5 / 7.5 og over 240 km/t.
Tænkte mere på om det er sikkert for biler med mellem 800 til 1200 hk
at køre på en bane der ikke har fået trackbite.
Ja.. jeg ved godt det koster penge, men vi betaler også for at deltage!!
og nu hvor der er fokus på sikkerheden??
Man har jo set biler der køre i marken efter 250 meter. det sker jo typisk når man tager en voldsom bil, og lade den køre på en bane uden greb!
Det ville nok tiltrække de vilde bil, hvis banen var som i malmø, eller bare som i gamle dage på alle 400 meter.
Tror at Søren-Micheal-Jesper-per-Pape med flere, ville sætte pris på sådan en bane, de gider jo ikke komme for at lave 400 meter hjulspænd.
MVH Tørresø Trim
Interessant emne.
Der er jo mange der har aktier i greb her. Der er en stor flok af biler med "almindeligt power/greb" og en noget mindre flok med stort behov for greb pga meget power.
Hvis man limer banen så de tunge drenge du nævner har greb, så er det lidt noget hø for dem med almindelige gadedæk.
En limet bane gør slick nemmere at styre i kraftigere biler, omvendt kører de noget hurtigere hvis der er max greb.
Til gengæld er en limet bane sart overfor fugt.
Hvem ved om DHB agter at lime banen i 2010, og hvor meget, hvor langt ud?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!