DHB. regler og sikkerhed

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mertz
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 09 jan 2005, 23:01

DHB. regler og sikkerhed

#1 Indlæg af mertz »

Synes lige det skulle vendes.

Det er fint med et ordenligt regelsæt til de deltagene biler, så bilerne bliver så skikker de nu kan.

men tænkte på....Der skulle måske også stilles krav til banen?

Hvad med banen? er den sikker for biler med en breakout
på 8.5 / 7.5 og over 240 km/t.

Tænkte mere på om det er sikkert for biler med mellem 800 til 1200 hk
at køre på en bane der ikke har fået trackbite.

Ja.. jeg ved godt det koster penge, men vi betaler også for at deltage!!
og nu hvor der er fokus på sikkerheden??

Man har jo set biler der køre i marken efter 250 meter. det sker jo typisk når man tager en voldsom bil, og lade den køre på en bane uden greb!

Det ville nok tiltrække de vilde bil, hvis banen var som i malmø, eller bare som i gamle dage på alle 400 meter.

Tror at Søren-Micheal-Jesper-per-Pape med flere, ville sætte pris på sådan en bane, de gider jo ikke komme for at lave 400 meter hjulspænd.

MVH Tørresø Trim
Witz
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Geografisk sted: Silkeborg Danmark

#2 Indlæg af Witz »

En anden ting jeg havde undret mig lidt over, var at i streetklassen skal man give en masse oplysninger om forsikringsforhold, syntes jeg måske var lidt vildt, eller det var da en del personlige oplysninger, og hva skal de lige bruges til - man hører jo så mange skræmme historier fra fx BG hvor folk har fået problemer med forsikringen... Og altså ikke fordi jeg har noget at skjule eller noget, men hvis det er for at vise bilen er en gadebil burde nummerplader, og det at den har "street-apperance" vel være nok ?
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#3 Indlæg af m power »

det er jo meget godt med trackbite, men det er det ikke for dem der ikke har dæk på som er beregnet til trackbite, det er som at køre i brun sæbe :(
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

m power skrev:det er jo meget godt med trackbite, men det er det ikke for dem der ikke har dæk på som er beregnet til trackbite, det er som at køre i brun sæbe :(
Meget interessant pointe i flere sammenhænge end lige DHB!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

HenrikGM skrev:
m power skrev:det er jo meget godt med trackbite, men det er det ikke for dem der ikke har dæk på som er beregnet til trackbite, det er som at køre i brun sæbe :(
Meget interessant pointe i flere sammenhænge end lige DHB!
Hvordan det, syntes da sandaler bliver stående på banen hvis man ikke passer på..
Hvordan kan dæk så ikke bide på det ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#6 Indlæg af m power »

det gør de bare ikke, har selv prøvet det 2 gange og det er bare noget røv at starte i :(
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Supra MK4 skrev:
HenrikGM skrev:
m power skrev:det er jo meget godt med trackbite, men det er det ikke for dem der ikke har dæk på som er beregnet til trackbite, det er som at køre i brun sæbe :(
Meget interessant pointe i flere sammenhænge end lige DHB!
Hvordan det, syntes da sandaler bliver stående på banen hvis man ikke passer på..
Hvordan kan dæk så ikke bide på det ?
Alle dæk bider på det, bare ikke lige godt, og slet ikke lige godt under forskellige atmosfæriske forhold.

http://www.youtube.com/watch?v=gJjmz28ly7Y
(det her er bla een af årsagerne til at lqs stiller spørgsmål til hvordan man skal køre race med gadebiler på gadedæk i aftendug på en topfuel preppet bane!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

HenrikGM skrev:
Supra MK4 skrev:
HenrikGM skrev:
m power skrev:det er jo meget godt med trackbite, men det er det ikke for dem der ikke har dæk på som er beregnet til trackbite, det er som at køre i brun sæbe :(
Meget interessant pointe i flere sammenhænge end lige DHB!
Hvordan det, syntes da sandaler bliver stående på banen hvis man ikke passer på..
Hvordan kan dæk så ikke bide på det ?
Alle dæk bider på det, bare ikke lige godt, og slet ikke lige godt under forskellige atmosfæriske forhold.

http://www.youtube.com/watch?v=gJjmz28ly7Y
(det her er bla een af årsagerne til at lqs stiller spørgsmål til hvordan man skal køre race med gadebiler på gadedæk i aftendug på en topfuel preppet bane!)

Nååå så kan jeg bedre forstå, ja banen skal selvfølgelig være tør...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: DHB. regler og sikkerhed

#9 Indlæg af HenrikGM »

mertz skrev:Synes lige det skulle vendes.

Det er fint med et ordenligt regelsæt til de deltagene biler, så bilerne bliver så skikker de nu kan.

men tænkte på....Der skulle måske også stilles krav til banen?

Hvad med banen? er den sikker for biler med en breakout
på 8.5 / 7.5 og over 240 km/t.

Tænkte mere på om det er sikkert for biler med mellem 800 til 1200 hk
at køre på en bane der ikke har fået trackbite.

Ja.. jeg ved godt det koster penge, men vi betaler også for at deltage!!
og nu hvor der er fokus på sikkerheden??

Man har jo set biler der køre i marken efter 250 meter. det sker jo typisk når man tager en voldsom bil, og lade den køre på en bane uden greb!

Det ville nok tiltrække de vilde bil, hvis banen var som i malmø, eller bare som i gamle dage på alle 400 meter.

Tror at Søren-Micheal-Jesper-per-Pape med flere, ville sætte pris på sådan en bane, de gider jo ikke komme for at lave 400 meter hjulspænd.

MVH Tørresø Trim
Interessant emne.

Der er jo mange der har aktier i greb her. Der er en stor flok af biler med "almindeligt power/greb" og en noget mindre flok med stort behov for greb pga meget power.

Hvis man limer banen så de tunge drenge du nævner har greb, så er det lidt noget hø for dem med almindelige gadedæk.

En limet bane gør slick nemmere at styre i kraftigere biler, omvendt kører de noget hurtigere hvis der er max greb.

Til gengæld er en limet bane sart overfor fugt.

Hvem ved om DHB agter at lime banen i 2010, og hvor meget, hvor langt ud?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#10 Indlæg af Captain Slow »

jungle trommerne siger ingen lim,,ever again.

min personlig holdning...dem der kører på DHB kommer vel for at prøve at køre hurtigt. (hurtigst muligt)
så den relativt lille udgift det vil være at investere i et sæt dæk "med bid" burde man næsten kunne "forlange" af folk, hvis ikke, så må de jo "skøjte"

at en af undskydningerne er prisen (fra arrangørens side), altså økonomi, fatter jeg ikke (eller jo det gør jeg jo når alt kommer til alt)

VMAX skider på deltagerne, intet sportsligt i noget af det, kun en stor pengemaskine, så hvorfor bruge 100.000 k på at banen forbedres

vores 250 biler giver 112.500 kr

så det ville reelt betyde at fætter vmax skulle tage af "ølpengene" for at optimere forholdene, da tidtager udstyr, speakere, ambulancer og brand beredskab, tribuner osv. ja og medhjælpere koster penge.

well, DHB er useriøst, og bliver næppe andet når vmax er eneste magt med indfllydelse,
MEN der er jo håb forude i den kommende kører forening..

tag det som det er. en show weekend.
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Besvar