Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 09:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 okt 2009, 17:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2006, 12:50
Indlæg: 66
Geografisk sted: Højbjerg
To klip fra sidste test dag i år. Min motor måtte lade livet, men hva fanden jeg har jo længe gået og luret på en pensioneret Top Fuel hemi ... så nu er det vist tid til sådan en :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZZHr-zEUbEY

http://www.youtube.com/watch?v=_nOpmReZ ... rofilepage

Thisted lufthavn 2. afdeling af NDCD cuppen 2009.

http://www.youtube.com/watch?v=BmRzYICt ... rofilepage


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2009, 20:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Me like :D Det jo en rigtig bil :rock:

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 08 okt 2009, 22:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Ser dælme grimt ud :tooth:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2009, 04:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
er det meningen at det skal ryge mere fra motor end fra dæk?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2009, 07:05 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2006, 12:50
Indlæg: 66
Geografisk sted: Højbjerg
nej :)

på den første tur havde tændningen rystet sig løst, så under burnouten på anden tur har den tændt helt tosset, hvilket gjorde at den knækkede en kryds pind, resten var så følge skader af dette.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2009, 10:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
er det ikke derfor at man ikke kører med den slags gammel "teknik" :wink:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2009, 11:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Yugo Turbo skrev:
er det ikke derfor at man ikke kører med den slags gammel "teknik" :wink:

Til det brug den her slags motorer anvendes til, er der vist ikke meget vundet ved at "modernisere" ud over at gøre tingene mere komplicerede. Ved nogle af de vildere dragrace motorer bruger man "låst" tænding HELT uden advancering, dog har man en retard funktion så motoren kan startes. Det eneste sådan en motor bruges til er jo fuldgas ved høje omdrejninger, det er langt væk fra en alm gadebil. De gode gamle Hilborn mekaniske indsprøjtninger var så vidt jeg ved også nærmest en ren on/off historie, hvor motoren kunne gå "tomgang" og så kunne man gi' fuld gas...... :rock:


En mekaniker "hovsa" kan det være svært at gardere sig imod. I den her klasse er hovsa'er bare tit DYRE. Mener også f.eks AndersenRacing (top-fuel) bl.a af samme grund køre med en 100% skemalagt plan når der skrues. Der er HELT styr på hvem af mekanikerne der skal dreje på precis hvilken skrue og har ansvaret for at det er samlet/spændt korrekt. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2009, 17:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2006, 12:50
Indlæg: 66
Geografisk sted: Højbjerg
Du har helt ret Westmus.

Min motor kører med en mallory supermag III magnet tænding, det er det eneste der kan levere nok gnist ved de omdrejninger og med de mængder af alkohol vi hælder igennem sådan en motor. Tændingen er helt låst uden startretard eller advancering.

En motor som min laver let omkring 2000 hk, det giver altså nogle vibrationer. så alt er locktightet fast og spændt max. Mellem hver kørsel kontrollere vi om diverse er gået løst, vi missede bare tændingen den pågældende dag, vi var lidt sløsede da vi ikke kørte full runs men bare lavede starter.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2009, 11:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Yugo Turbo skrev:


En mekaniker "hovsa" kan det være svært at gardere sig imod. I den her klasse er hovsa'er bare tit DYRE. Mener også f.eks AndersenRacing (top-fuel) bl.a af samme grund køre med en 100% skemalagt plan når der skrues. Der er HELT styr på hvem af mekanikerne der skal dreje på precis hvilken skrue og har ansvaret for at det er samlet/spændt korrekt. :)


Håber ALLE topfuel teams gør det. Hvis en topfuel motor gør det samme som Sune´s motor, så giver det et meget større brag end det Sune oplevede.
Vi havde i England en motor der kørte op og ned i tænding, den lod vi simpelthen kun køre benzin og methanol indtil vi havde fundet fejlen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team