2009 Prostreet camaro klip

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
sune
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 18 jun 2006, 13:50
Geografisk sted: Højbjerg

2009 Prostreet camaro klip

#1 Indlæg af sune »

To klip fra sidste test dag i år. Min motor måtte lade livet, men hva fanden jeg har jo længe gået og luret på en pensioneret Top Fuel hemi ... så nu er det vist tid til sådan en :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZZHr-zEUbEY

http://www.youtube.com/watch?v=_nOpmReZ ... rofilepage

Thisted lufthavn 2. afdeling af NDCD cuppen 2009.

http://www.youtube.com/watch?v=BmRzYICt ... rofilepage
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#2 Indlæg af JBO »

Me like :D Det jo en rigtig bil :rock:
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#3 Indlæg af BANDIT »

Ser dælme grimt ud :tooth:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

er det meningen at det skal ryge mere fra motor end fra dæk?
sune
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 18 jun 2006, 13:50
Geografisk sted: Højbjerg

#5 Indlæg af sune »

nej :)

på den første tur havde tændningen rystet sig løst, så under burnouten på anden tur har den tændt helt tosset, hvilket gjorde at den knækkede en kryds pind, resten var så følge skader af dette.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#6 Indlæg af Yugo Turbo »

er det ikke derfor at man ikke kører med den slags gammel "teknik" :wink:
Brap brap brap...
Billede
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#7 Indlæg af Westmus »

Yugo Turbo skrev:er det ikke derfor at man ikke kører med den slags gammel "teknik" :wink:
Til det brug den her slags motorer anvendes til, er der vist ikke meget vundet ved at "modernisere" ud over at gøre tingene mere komplicerede. Ved nogle af de vildere dragrace motorer bruger man "låst" tænding HELT uden advancering, dog har man en retard funktion så motoren kan startes. Det eneste sådan en motor bruges til er jo fuldgas ved høje omdrejninger, det er langt væk fra en alm gadebil. De gode gamle Hilborn mekaniske indsprøjtninger var så vidt jeg ved også nærmest en ren on/off historie, hvor motoren kunne gå "tomgang" og så kunne man gi' fuld gas...... :rock:


En mekaniker "hovsa" kan det være svært at gardere sig imod. I den her klasse er hovsa'er bare tit DYRE. Mener også f.eks AndersenRacing (top-fuel) bl.a af samme grund køre med en 100% skemalagt plan når der skrues. Der er HELT styr på hvem af mekanikerne der skal dreje på precis hvilken skrue og har ansvaret for at det er samlet/spændt korrekt. :)
sune
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 18 jun 2006, 13:50
Geografisk sted: Højbjerg

#8 Indlæg af sune »

Du har helt ret Westmus.

Min motor kører med en mallory supermag III magnet tænding, det er det eneste der kan levere nok gnist ved de omdrejninger og med de mængder af alkohol vi hælder igennem sådan en motor. Tændingen er helt låst uden startretard eller advancering.

En motor som min laver let omkring 2000 hk, det giver altså nogle vibrationer. så alt er locktightet fast og spændt max. Mellem hver kørsel kontrollere vi om diverse er gået løst, vi missede bare tændingen den pågældende dag, vi var lidt sløsede da vi ikke kørte full runs men bare lavede starter.
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#9 Indlæg af Feldthaus »

Yugo Turbo skrev:

En mekaniker "hovsa" kan det være svært at gardere sig imod. I den her klasse er hovsa'er bare tit DYRE. Mener også f.eks AndersenRacing (top-fuel) bl.a af samme grund køre med en 100% skemalagt plan når der skrues. Der er HELT styr på hvem af mekanikerne der skal dreje på precis hvilken skrue og har ansvaret for at det er samlet/spændt korrekt. :)
Håber ALLE topfuel teams gør det. Hvis en topfuel motor gør det samme som Sune´s motor, så giver det et meget større brag end det Sune oplevede.
Vi havde i England en motor der kørte op og ned i tænding, den lod vi simpelthen kun køre benzin og methanol indtil vi havde fundet fejlen.
Besvar