Yugo Turbo skrev:
er det ikke derfor at man ikke kører med den slags gammel "teknik"
Til det brug den her slags motorer anvendes til, er der vist ikke meget vundet ved at "modernisere" ud over at gøre tingene mere komplicerede. Ved nogle af de vildere dragrace motorer bruger man "låst" tænding HELT uden advancering, dog har man en retard funktion så motoren kan startes. Det eneste sådan en motor bruges til er jo fuldgas ved høje omdrejninger, det er langt væk fra en alm gadebil. De gode gamle Hilborn mekaniske indsprøjtninger var så vidt jeg ved også nærmest en ren on/off historie, hvor motoren kunne gå "tomgang" og så kunne man gi' fuld gas......
En mekaniker "hovsa" kan det være svært at gardere sig imod. I den her klasse er hovsa'er bare tit DYRE. Mener også f.eks AndersenRacing (top-fuel) bl.a af samme grund køre med en 100% skemalagt plan når der skrues. Der er HELT styr på hvem af mekanikerne der skal dreje på precis hvilken skrue og har ansvaret for at det er samlet/spændt korrekt.