Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 07:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
http://www.turbomagazine.com/tech/0202t ... index.html

Rimeligt imponerende alligevel - ved godt at det er en 4.8'er - men stadig.... ca. 4 bars ladetryk :grin:

Billede
Golf GTi 16V til rally

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Det må være nogle volsomme turbo'er siden de kan levere 2000hk, eller også et vildt stort NOS anlæg.

Mester Medlem
Brugeravatar

Wildert skrev:
http://www.turbomagazine.com/tech/0202tur_norwoods_racing_funnycar_integra/index.html

Rimeligt imponerende alligevel - ved godt at det er en 4.8'er - men stadig.... ca. 4 bars ladetryk :grin:

Imponerende og spændende læsning .. men selv om jeg gerne så en flerventilers ohv 4 cyl motor sparke de stødstangs anker motores "behind" .. så må jeg alligevel pointerer at der stadig er tale om en Nitro motor med en custom bygget blok på hele 4.8L .. og da en topfuel V8'er smider i omegenen af 8000 hk så er den halve effekt fra en halv topfuel motor ikke imponerende.. omend 4000 hk stadigt er mange hk så er BMEP nok tæt på det samme som dens V8 "storebror" ... faktisk så tror jeg ikke at topfuel V8'erne er i nærheden af 9.6L så den "lille" 4 cyl har stadigt et stykke vej før den er lige så hårdt stresset som V8'eren .. og den kan ikke engang rigtigt drage nytte af sit hitech.. og bedre flowende.. topstykke da motoren, på grund af sin rotations masse, næppe kan tage mange flere omdrejninger end "bådanker"-V8'eren

Ved disse effekter så vrides krumtappen ret meget og en R4 og V8 har en fordel frem for en R6 .. men er der nogen der kender til hvilke effekter der er hevet udaf e.g. en 3L 2jzgte på Nitro ?? jeg tvivler dog på at den har opnået effekter (BMEP) i samme klasse som ovenstående ...

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=15381&highlight=

Senior Medlem

Geografisk sted: København
ae86 skrev:
men er der nogen der kender til hvilke effekter der er hevet udaf e.g. en 3L 2jzgte på Nitro ?? jeg tvivler dog på at den har opnået effekter (BMEP) i samme klasse som ovenstående ...

GAS auto i Australien har i hvert fald rundet 1600 heste på en 3.0 stock-block supra.. 2400 hvis den må bores! :rock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time