Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 07:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 dec 2008, 19:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Zenvo Supercar fra Danmark til 16mill

http://www.zenvoautomotive.com/
http://pleasure.dk/bilen/artikel/147262/

Usexet at der i noget der skal ligne en hypermodernet hitech bil kun banker 2 ventiler pr cyl... men designmæssigt slår den nemt den schweizisk superbil -> http://pleasure.dk/bilen/artikel/131372/ der ligner en pose blandet bolscher fra porcelænskummen ude på badeværelset ..
den har dog slået veyrons topfart med 12.5 kmt (420kmt)..... men da den koster 20 mill så får den Zenvo ST1 til at ligne et slagtilbud ..

Zenvo ST1: 1104hk til 1376kg...... .(7L V8 ?Turbo eller kompressor?)
Faster One: 900hk til ?kg...............(GM V8 twin-superchargers)
Veyron : 1001hk til 2035 kg......... (8.0 litre quad-turbo W16)
Melling Hellcat: 1175hk til 1200kg ..(6.0 litre quad-turbo V10)


Melling Hellcat wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/Melling_Hellcat


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2008, 19:53 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Zenvo har både turbo og kompressor.. Men ja studsede også over det med en 16V V8 motor, lugter lidt meget af gammeldags design i mit hoved.. Men da fin ydelse alligevel..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2008, 22:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Zorak skrev:
Men ja studsede også over det med en 16V V8 motor, lugter lidt meget af gammeldags design i mit hoved.. Men da fin ydelse alligevel..

Hvorfor gøre tingene mere komplicerede end nødvendigt. Som du selv siger er der da vist rigeligt med power, selv om den "kun" har 2 ventiler. Motoren bliver jo heller ikke nødvendigtvis hverken fysisk mindre eller lettere, hvis der skal findes plads til dobbelt så mange ventiler med tilhørende mekanik i topstykkerne.

Hvis jeg gætter rigtigt er det en aflægger af GM's LS7 motor som jo bl.a bruges i Corvetten (500hk på sug). Forøvrigt en motor der i racer udgave i 06' vandt titlen "Global motorsport engine of the year". Bl.a pga kombinationen af kompakt, simpel, pålidelig og samtidigt højt ydende. Man kan vel næsten sige den er simple på en avanceret måde. Blev selv lidt overrasket da jeg læste at selv produktions motoren i Corvetten ikke bare havde titanium ventiler, samme materiale var også brugt til plejlstængerne! Kom ikke og si' at amerikanerne aldrigt er kommet længere end til støbejernet! :D

http://corvettemuseum.com/specs/2006/LS7.shtml

He he he ..og vi glemte jo det bedste: STØDSTÆNGER!!!! :rock:

http://autospeed.com/cms/A_2691/article.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2008, 23:12 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Virker bare sådan lidt at der ikke er blevet råd til noget mere eksotisk til den pris end en gammel stødstangsmotor..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2008, 00:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Westmus skrev:
Zorak skrev:
Men ja studsede også over det med en 16V V8 motor, lugter lidt meget af gammeldags design i mit hoved.. Men da fin ydelse alligevel..

Hvorfor gøre tingene mere komplicerede end nødvendigt. Som du selv siger er der da vist rigeligt med power, selv om den "kun" har 2 ventiler. Motoren bliver jo heller ikke nødvendigtvis hverken fysisk mindre eller lettere, hvis der skal findes plads til dobbelt så mange ventiler med tilhørende mekanik i topstykkerne.

Hvis jeg gætter rigtigt er det en aflægger af GM's LS7 motor som jo bl.a bruges i Corvetten (500hk på sug). Forøvrigt en motor der i racer udgave i 06' vandt titlen "Global motorsport engine of the year". Bl.a pga kombinationen af kompakt, simpel, pålidelig og samtidigt højt ydende. Man kan vel næsten sige den er simple på en avanceret måde. Blev selv lidt overrasket da jeg læste at selv produktions motoren i Corvetten ikke bare havde titanium ventiler, samme materiale var også brugt til plejlstængerne! Kom ikke og si' at amerikanerne aldrigt er kommet længere end til støbejernet! :D

http://corvettemuseum.com/specs/2006/LS7.shtml

He he he ..og vi glemte jo det bedste: STØDSTÆNGER!!!! :rock:

http://autospeed.com/cms/A_2691/article.html


"Global motorsport engine of the year" :shock: er det en kaner pris?? Jeg ved SB Chevy har flere gange været kåret i/af Ward's.. som bare er en Amerikansk liste uden egentlig værdi..

"Hvorfor gøre tingene mere komplicerede end nødvendigt..."
Hvorfor bygge mere end 6 forskellige typer biler og alle i samme farve ??
Hvorfor piller du ikke det ene hjul af din bil, så er der jo et dæk mindre der kan punktere og samtidigt minimere du din rulle modstand !!
Hvorfor ha 8 cyl når du kan nøjes med 6 eller 4 eller 3 ?? igen færre dele og en mindre kompliceret motor..

Der er tale om en hitech superbil.. derfor høre et båd anker med stødstænger ikke hjemme i den sammenhæng... det rangere på højde med hvis du skulle får lyst til at smide en jydekrog på en Ferrari... det passer bare ikke sammen ... superbiler er og har altid været et udstillingsvindue for det ypperste man har kunne præsterer ... men jeg har på fornemmelsen at du også gerne så at den havde bladfjedre og stiv bagaksel :roll:

Der er én fordel ved en stødstangs V8'er udover at den fra fabrikkens side er nemmere at producerer.. og det er at den er en smule lavere og smallere over toppen... men jeg kan ikke se at det skulle være et problem at få plads til en flerventilet motor.. F1 ser da ud til at kunne finde udaf det.. så det er en dårlig undskyldning..

En ting jeg ikke kan lade være med at tænke på er om du har sat dig ind i fordele Vs ulemper ved et flerventilet topstykke ?? jeg syntes det er ret ufedt at GM panisk bliver ved med at klamre sig til sit 2v topstykke og istedet bruger (spilder) eksotiske materialer på at prøve at indhente hvad de kunne have klaret med en midelmådigt 4v top med slatne knaster uden fancy CNC portning og Titaniums ventiler (kan være den skulle beholde plejlstængerne da der er en syg stor masse i rotation her.. og med en moderne top ville åndedrættet i toppen af omdrejnings scalaen gøre det interessant at hæve rpm limit) ... hvis de havde "spildt" samme energi på port udformning af en 4V top (eller bare 3V for den sags skyld.. mener de har leget med en 3V'er til LS modellen) var der nok kommet mere end bare 500hk ud af 7L

Det skulle ikke undre mig hvis friktions tabene og massen i LS7's ventilfjeder arrangement er større end hvad der kunne opnås med en tilsvarende 4V top

Men på den anden side så er Corvetten vel et symbol på Lowtech så vi slipper nok aldrig for dens 2V top.. selv LS9 har bare fået smækket en supercharger på.. det er egentligt synd for den seneste Lemans udgave var ellers begyndt og se lidt fræk ud .. hvis så bare de havde holdt fast i ZR-1's LT5 motor .. Designet og udviklet af Lotus :P og bygget af Mercury .. fedeste Chevy motor ever !
En anden skæg ting ved Corvetten er dens "hi-tech performance undervogn" med en kunstfiber bladfjeder forand .. egentligt skægt at det er en af de første dele der bliver flået af og erstattet med almindelig triangel og coilover setup når de får bygget deres LM biler ude i byen ..


I det mindste burde Zenvo have skiftet toppene på LS7'eren med dem her http://araoengineering.com/LSX.htm .. det burde der være råd til i budgettet på de 16mill


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2008, 04:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
LT5 Lyd

ZR-1 LT5 1/4 mile: 9.23

http://www.youtube.com/watch?v=WOj5d_z2wMM

Citat:
runs 5.14 rear gear It left at over 8000rpm when the tire hooked it brought it down to about 5400rpm the bottom of its power band. A pound more of air in the tires would have been better


Citat:
It has an original ZR1 engine. 900hp
No nos no turbo no supercharger


Citat:
No automatic It has a 6 speed Lenco trans.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2008, 07:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er muligt at du synes den der gamle GM/LOTUS v8 ting ser fed ud... men den var rigtig dyr at lave, og hade måske ikke helt det potentiale man i første omgang tror!
er der nogen af jer der egentlig ved hvor LILLE og LET sådan en LS7 motor egentlig er? den er meget kompakt. bilen den sidder i oem er nok noget af det mest rå/fede/potente man kan købe til pengene. nok om den usbil.
den her DK bil... som på hjemmesiden beskrives som 100% bygget i DK??
hvor meget realiteter mon der egentlig er i den? nogen der ved noget andet end det fra div. blade? MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2008, 15:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Så heller en www.shelbysupercars.com :) V8 twinturbo

Den er hurtigere end en bugatti

http://www.shelbysupercars.com/video-jay-leno.php

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2008, 17:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
ae86 skrev:
Global motorsport engine of the year" :shock: er det en kaner pris??

Næ det er vist en award i en række forskellige motorsportskatagorier der udvælges af en række udvalgte folk fra branchen og afsløres på en større tysk udstilling for professionel motorsport. 2007' var det noget Toyota mekanik der løb med samme pris.

Ha ha ..synes ærlig talt det virker lidt konfirmand'agtigt sådan at synes det er helt latterligt når GM ikke har proppet alt det hitech-isenkram i motoren der nu er opfundet. Når de barske realiteter jo viser de ved at vælge en lidt anden vej, rent faktisk har lavet en motor der i praksis er skide god og kan levere rigeligt med power.
Det er absolut ikke noget med at ville tilbage til hestevognen, men det modsatte bliver altså meget let teknik kun for teknikkens skyld og ikke for præstationernes.

LS7'en virker i praksis. Det samme gør i øvrigt Corvetten, som jo faktisk hægter flere advanceret opbyggede supersportsvogne af med hensyn til omgangstider på Nürburgring.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2008, 17:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Med hensyn til motoren i Zenvo'en så jeg nogen mumle om at hjernen bag tuningen det var samme person som hjælper Kleemann når der skal findes noget rå power.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team