Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 apr 2025, 06:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 sep 2008, 21:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Så er der gættekonkurrence!

Hvem kan gætte dette topstykke:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2008, 21:40 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Første gæt var volvo, men det ligner det umiddelbart ikke... :popcorn:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2008, 22:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
JakobM skrev:
Første gæt var volvo, men det ligner det umiddelbart ikke... :popcorn:


Nope, det er det ikke, men jeg har prøvet om den kunne passe på, og det er faktisk ikke så langt fra, men nærved og næsten....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2008, 23:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
En ikke Hemi top med Crossflow og Tændrør der stikker ud af motoren med en meget skrå vinkel

Gætter på en top fra en Chevy V8

LS7 måske

Edit her:

CNC fra fabrikken

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2008, 07:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ikke så tosset gættet. 8) Har vi med en kender at gøre her, eller slog du ventilen op hos DelWest? :rock:

Det er ihvertfald rigtigt. Toppen er en LS7, CNC portet ab fabrik, med store titanium ventiler, etc. Rigtig fint topstykke.

Se her:
http://www.boost-it.dk/default.asp?page ... projekt=54

Det flower sgisme helt godt. Bemærk sammenligningen til sidst.

Som toppen er der, burde den kunne lave 650hk i en max.effort NA motor.
Mener det er 560 den laver std fra fabrikken.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2008, 08:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Går ud fra det er en 2JZGTE top...
Kunne være skægt og sammenligne med en 2JZGE top..
Tror jeg forskellen ville være mindre...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2008, 08:15 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Supra MK4 skrev:
Går ud fra det er en 2JZGTE top...
Kunne være skægt og sammenligne med en 2JZGE top..
Tror jeg forskellen ville være mindre...


Hvad er forskellen på de to?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2008, 08:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er N/A top og turbo topstykke..
De er ikke ens...
Egon har måske en løs til og ligge, kunne da være sjovt og prøve måle den, hvis du har lyst.
Set før at N/A toppen flower bedre en turbo topstykke, tror jeg også er tilfældet her..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2008, 08:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Supra MK4 skrev:
Det er N/A top og turbo topstykke..
De er ikke ens...
Egon har måske en løs til og ligge, kunne da være sjovt og prøve måle den, hvis du har lyst.
Set før at N/A toppen flower bedre en turbo topstykke, tror jeg også er tilfældet her..


Jo, jeg er nok klar over at den ene er NA og den anden er turbo, og at de tit ikke er ens.

Tror dog ikke at der er den store forskel på indsuget på de to, men det kan da afgøres...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2008, 13:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Husk at skærpe mejslen inden du porter :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team