@ Runesm
Der findes kun ganske få af de biler som deltog, der kunne køre igennem en synshal i det setup som de deltog i på banen - end of story.
Lars bil har en registreringsattest og det havde alle de øvrige biler også - og mere er der ikke i det - nå jo - faktisk var der et par biler som blev sendt hjem for at udbedre nogle fejl og mangler efter teknisk kontrol - og de kom også tilbage med tingene i orden.
Standarden på de deltagende biler var meget høj, og tro mig, jeg vil til enhver tid påstå, at Lars's EVO er blandt et af de mest sikre køretøjer at være i - hvis uheldet er ude.
Arrangementet blev afviklet i henhold til en lovgivning, som ikke fastsætter nogen som helst begrænsninger for den kørt tid eller tophastighed - og hele arrangementet var som sædvanligt godkendt og forsikret - ligesom Politiet besigtigede banen og godkendte afviklingen lørdag før vi begyndte.
Om man syntes om det eller ej - er og bliver en religiøs diskussion (uden ende) arrangørerne sidder med "nødafbryderen" og i tæt dialog med Politi og beredskab på banen er det deres ansvar, at afvise et køretøj hvis de finder det sikkerhedsmæssigt uforsvarligt at lade køretøjet deltage.
Men det vi oplevede i Xindal i går er helt sikkert 2´generation af de vi tidligere kaldte lovligt streetrace - fremover bør det vel hedde "Near Legal Streetrace"
Udfordringen er fortsat meget enkel - disse semi dragracere vil ud og sætte hurtige tider løbende over hele dagen som de har betalt for - og de gider åbenbart ikke at deltage i f.eks. NDCD og andres initiativer.
@ Morten
Den Camaro ser bestemt interessant ud - men tiden er sat på 201 meter og vi har jo netop set Lars trække fra motorcykler på de sidste 201 meter tidligere. Umiddelbart har Camaro'en aldrig kørt 402 meter på vores anlæg, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Men lad os da få et head-to-head mellem de 2 biler
/Hartvig