Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 dec 2024, 03:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2007, 17:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
jeg mener at læste engang at man kunne finde en elektrisk vaccum pumpe til bremserne. hvilke biler sidder sådanne på hvis det er husket rigtigt?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2007, 17:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
På mange diesel biler sidder den på generatoren.... men det bliver den selvfølgelig ikke elektrisk af :wink:

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2007, 18:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har set en elektrisk servopumpe, og en hydraulisk bremseforstærker.
Men aldrig en elektrisk vacumpumpe, medmindre det var til en cruisecontrol.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2007, 18:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Elektriske vakum pumper sidder i meget. Bla. ved arbejde med AC bruger man vakum pumper. Men som regelt i 220 volt.

Ring til en lille lokal ophugger, eller måske www.motorimport.dk Måske de har set det sidde på en bil...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2007, 21:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ja forklaringen er at det er pga jeg er ved at montere spjælde på min sierra(4stk på en dohc motor) og hvis nu det IKKE virker at tage vaccum fra cyl 1 og 4 så var det rart at have noget i baghånden. ellers er vi ude i at jeg skal montere ABS.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2007, 22:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
så find en generator med vaccumpumpe på, det er da en nem og god løsning

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2007, 07:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
møffe skrev:
ja forklaringen er at det er pga jeg er ved at montere spjælde på min sierra(4stk på en dohc motor) og hvis nu det IKKE virker at tage vaccum fra cyl 1 og 4 så var det rart at have noget i baghånden. ellers er vi ude i at jeg skal montere ABS.


Jeg kan ikke se det bør blive et problem, medmindre du venster fods bremser konstant, med fuldt åbent gasspjæld. :tooth:

Under normale forhold så har man sluppet speederen og motorbremser, samtidig med at man bruger bremsen.

Og hvis man bruger generator-vacumpumpe løsningen fra en diesel.
Så bør man nok se lidt på maks omdrejningerne på diesel generatoren.
Og geare ned for ellers er der en stor chanche for at det splitter sig selv ad.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2007, 07:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg har på en gammel Opel kørt med vakuum kun fra en cylinder - det var såmænd nok...
Så burde det også være fra 2. Med mindre du kører med et eller andet fuldstændig grotesk knast-setup som totalt tager pusten/vakuumet ud af motoren :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2007, 18:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Wildert skrev:
Jeg har på en gammel Opel kørt med vakuum kun fra en cylinder - det var såmænd nok...
Så burde det også være fra 2. Med mindre du kører med et eller andet fuldstændig grotesk knast-setup som totalt tager pusten/vakuumet ud af motoren :-).


jamen super. så er jeg meget mindre nervøs for når den skal startes op igen.

spjældne er fra en toyota 20V og jeg genbruger de 2huller i cyl 1 og 4. men det er jo altid godt at være forberedt på det værste..

men igen TAK.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2007, 20:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Ombyg systemet til et Citroén pumpe system :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team