Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 07:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 maj 2005, 17:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
:evil: Er ved at gå totalt i spåner over min Sierra Dohc..

Fejlsymptom:

Efter en kort tur i går blev bilen stillet fra 15.00 til 17.00..
kommer tilbage og så vil den ikke starte!
Tjekker om der er gnist fra midterkablet= nej!
hmm..har engang tidl. skiftet sluttrinet/tændingsmodul ved lign. symptom (hvor det VAR det)
Nå, fandt så et nyt sluttrin i går kl.18.00 og fik det sat på og vupti så sprang den igang :) (jeg prøvede dog ikke at starte igen med det gamle på først :? )
Så idag har jeg fået kørt en masse korte/lange ture uden nogen form for problemer...
Men så skulle jeg have den i vaskehal og bagefter ville den IGEN ikke starte :roll: :cry:
den stod igen 30min hvorefter jeg kunne starte den ganske normalt!

Hvad FA..... kan der være galt med skidtet????

Alle følere er max ½ år gamle, ALLE stik er renset/tjekket i forbindelse med tidl. fejl på den. :idea:

_________________
/Jens


Senest rettet af JensGT500 31 maj 2005, 18:44, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 18:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Svaret står ganske tydeligt på fronten Ford :wink:

Men det kunne tyde på at tændspolen ikke kan lide fugt, og derfor ikke giver gnist de rigtige steder.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 29 maj 2005, 18:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
Nu var det jo 30+ grader i går og tørt vejr såee :wink:
Har lige igen kørt en tur, den kørte helt fint 3-4 kilometer hvorefter den ikke ville tage gassen og begyndte at skyde i udstødningen...
Jeg prøver at slippe gassen hvorefter den så går ud.
Prøver at starte igen, men nej den vil ikke!
prøver lidt efter igen og så vil den godt :?
Kører de 3-4 km. hjem hvor "fejlen" kommer 2 gange til :cry:
Det har INTET med fugt at gøre Morten

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 18:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis det ikke er fugten så er det Forden :wink:
Undskyld jeg kan ikke gøre for det.
En ny tændspole vil rimeligvis afhjælpe problemet, med mindre du har en sensor fejl i tændings systemet, eller dårlige lednings forbindelser/ledninger.
Du har vel ingen strømtyve i motorummrt til omdrejningstæller eller lignene?
Periodiske fejl er noget skidt der kan give enhver problemer. Selv en proffesionel.
Men du har jo fundet en manglende gnist,
Så en simpel diode, med en passende modstand, og du vil være istand til at se signalet til spolen, en gammadags prøvelampe kan også gøre trikket.
Mit bud er en død spole, eller sensor.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 19:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
Hæv ploven så kører den hurtigere eller noget? :wink: :wink:

Spjældpotmeteret burde sammen med ØD giveren vel være de eneste følere som kunne få motoren til at dø totalt ikke??
Potmeteret blev skiftet i går og ØDgiveren er heller ikke ret gammel (stik er også renset her)

Ja en ny tændspole? jaee :?
Kunne du ikke forklare lidt nærmere hvad der så nøjagtigt skulle være galt med den for at lave denne fejl (hvis det er den der er årsagen) :)

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 19:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Dette gælder alle elektriske komponenter.
De bliver varme, og udvider sig, og dermed kortslutte eller give en åben kreds. Rystleser kan give en dårlig forbindelse.
En dårlig stel kan også give de symtomer.
men teorien er spolen udvider sig grundet varme, og kortslutter indvendigt, og dermed har du mistet gnisten.
Giver- ledningsnet-Tændingsmodul kan give samme symptomer,
Så man har 2 valg enten at udskifte komponenter. Trial and error.
Eller få fat i et scope, og måle på systemet når det får nykker.

Plov trikket er meget effektivt, Og da Volvo er ene om denne tuning så er der mange der blevet overrasket :D

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 19:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:
Dette gælder alle elektriske komponenter.
De bliver varme, og udvider sig, og dermed kortslutte eller give en åben kreds. Rystleser kan give en dårlig forbindelse.
En dårlig stel kan også give de symtomer.
men teorien er spolen udvider sig grundet varme, og kortslutter indvendigt, og dermed har du mistet gnisten.
Giver- ledningsnet-Tændingsmodul kan give samme symptomer,
Så man har 2 valg enten at udskifte komponenter. Trial and error.
Eller få fat i et scope, og måle på systemet når det får nykker.

Plov trikket er meget effektivt, Og da Volvo er ene om denne tuning så er der mange der blevet overrasket :D

MVH

Morten


Tror jeg prøver trial and error metoden :lol: og skifter spolen :wink:
Dutter det ikke vender jeg tilbage

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 31 maj 2005, 18:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
Ja :) fik så i dag en anden tændspole..på med den og starter bilen :D
Den får bare lov til at stå og køre (kører PERFEKT)
...indtil den har stået en hel time, hvor den så går ud af sig selv og er UMULIG at starte efterfølgene, ingen gnist what so ever :cry:
Efter den igen har stået 20-30min starter den helt som den plejer!
Ergo: har både prøvet at bytte sluttrin, styreboks og tændspole. Og tjekket signaler fra alle følere (helt efter bogen) = røv og nøgler :!:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Kom nu med nogle gode input! :shock: :oops: :wink:

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2005, 18:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 07:45
Indlæg: 646
Geografisk sted: FYNSLAND
jeg har engang prøvet noget af det samme...

det var godt nok ik li en ford...

kender ikk li de der fordér men den har vel elektronisk tænding sådan en hund...

har du prøvet med dit tændingsmodul ??

i mit tilfælde var det tændingsmodulet der ville drille.....

jeg skiftede det og så var der ikk flere problemer med det..

_________________
AMERICAN MUSCLE CARS FOREVER


Top
 Profil  
 
 Titel: re
Indlæg: 31 maj 2005, 18:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 155
Geografisk sted: Fyn
MOPAR skrev:
jeg har engang prøvet noget af det samme...

det var godt nok ik li en ford...

kender ikk li de der fordér men den har vel elektronisk tænding sådan en hund...

har du prøvet med dit tændingsmodul ??

i mit tilfælde var det tændingsmodulet der ville drille.....

jeg skiftede det og så var der ikk flere problemer med det..


Læs lige mine indlæg EEN gang til :lol: :wink: :wink: :wink:

_________________
/Jens


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team