Latterlig Sierra Dohc!!!

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JensGT500
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Latterlig Sierra Dohc!!!

#1 Indlæg af JensGT500 »

:evil: Er ved at gå totalt i spåner over min Sierra Dohc..

Fejlsymptom:

Efter en kort tur i går blev bilen stillet fra 15.00 til 17.00..
kommer tilbage og så vil den ikke starte!
Tjekker om der er gnist fra midterkablet= nej!
hmm..har engang tidl. skiftet sluttrinet/tændingsmodul ved lign. symptom (hvor det VAR det)
Nå, fandt så et nyt sluttrin i går kl.18.00 og fik det sat på og vupti så sprang den igang :) (jeg prøvede dog ikke at starte igen med det gamle på først :? )
Så idag har jeg fået kørt en masse korte/lange ture uden nogen form for problemer...
Men så skulle jeg have den i vaskehal og bagefter ville den IGEN ikke starte :roll: :cry:
den stod igen 30min hvorefter jeg kunne starte den ganske normalt!

Hvad FA..... kan der være galt med skidtet????

Alle følere er max ½ år gamle, ALLE stik er renset/tjekket i forbindelse med tidl. fejl på den. :idea:
Senest rettet af JensGT500 31 maj 2005, 19:44, rettet i alt 1 gang.
/Jens
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Svaret står ganske tydeligt på fronten Ford :wink:

Men det kunne tyde på at tændspolen ikke kan lide fugt, og derfor ikke giver gnist de rigtige steder.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
JensGT500
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

re

#3 Indlæg af JensGT500 »

Nu var det jo 30+ grader i går og tørt vejr såee :wink:
Har lige igen kørt en tur, den kørte helt fint 3-4 kilometer hvorefter den ikke ville tage gassen og begyndte at skyde i udstødningen...
Jeg prøver at slippe gassen hvorefter den så går ud.
Prøver at starte igen, men nej den vil ikke!
prøver lidt efter igen og så vil den godt :?
Kører de 3-4 km. hjem hvor "fejlen" kommer 2 gange til :cry:
Det har INTET med fugt at gøre Morten
/Jens
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Hvis det ikke er fugten så er det Forden :wink:
Undskyld jeg kan ikke gøre for det.
En ny tændspole vil rimeligvis afhjælpe problemet, med mindre du har en sensor fejl i tændings systemet, eller dårlige lednings forbindelser/ledninger.
Du har vel ingen strømtyve i motorummrt til omdrejningstæller eller lignene?
Periodiske fejl er noget skidt der kan give enhver problemer. Selv en proffesionel.
Men du har jo fundet en manglende gnist,
Så en simpel diode, med en passende modstand, og du vil være istand til at se signalet til spolen, en gammadags prøvelampe kan også gøre trikket.
Mit bud er en død spole, eller sensor.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
JensGT500
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#5 Indlæg af JensGT500 »

Hæv ploven så kører den hurtigere eller noget? :wink: :wink:

Spjældpotmeteret burde sammen med ØD giveren vel være de eneste følere som kunne få motoren til at dø totalt ikke??
Potmeteret blev skiftet i går og ØDgiveren er heller ikke ret gammel (stik er også renset her)

Ja en ny tændspole? jaee :?
Kunne du ikke forklare lidt nærmere hvad der så nøjagtigt skulle være galt med den for at lave denne fejl (hvis det er den der er årsagen) :)
/Jens
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Dette gælder alle elektriske komponenter.
De bliver varme, og udvider sig, og dermed kortslutte eller give en åben kreds. Rystleser kan give en dårlig forbindelse.
En dårlig stel kan også give de symtomer.
men teorien er spolen udvider sig grundet varme, og kortslutter indvendigt, og dermed har du mistet gnisten.
Giver- ledningsnet-Tændingsmodul kan give samme symptomer,
Så man har 2 valg enten at udskifte komponenter. Trial and error.
Eller få fat i et scope, og måle på systemet når det får nykker.

Plov trikket er meget effektivt, Og da Volvo er ene om denne tuning så er der mange der blevet overrasket :D

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
JensGT500
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#7 Indlæg af JensGT500 »

Morten VJ skrev:Dette gælder alle elektriske komponenter.
De bliver varme, og udvider sig, og dermed kortslutte eller give en åben kreds. Rystleser kan give en dårlig forbindelse.
En dårlig stel kan også give de symtomer.
men teorien er spolen udvider sig grundet varme, og kortslutter indvendigt, og dermed har du mistet gnisten.
Giver- ledningsnet-Tændingsmodul kan give samme symptomer,
Så man har 2 valg enten at udskifte komponenter. Trial and error.
Eller få fat i et scope, og måle på systemet når det får nykker.

Plov trikket er meget effektivt, Og da Volvo er ene om denne tuning så er der mange der blevet overrasket :D

MVH

Morten


Tror jeg prøver trial and error metoden :lol: og skifter spolen :wink:
Dutter det ikke vender jeg tilbage
/Jens
JensGT500
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

re

#8 Indlæg af JensGT500 »

Ja :) fik så i dag en anden tændspole..på med den og starter bilen :D
Den får bare lov til at stå og køre (kører PERFEKT)
...indtil den har stået en hel time, hvor den så går ud af sig selv og er UMULIG at starte efterfølgene, ingen gnist what so ever :cry:
Efter den igen har stået 20-30min starter den helt som den plejer!
Ergo: har både prøvet at bytte sluttrin, styreboks og tændspole. Og tjekket signaler fra alle følere (helt efter bogen) = røv og nøgler :!:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Kom nu med nogle gode input! :shock: :oops: :wink:
/Jens
Brugeravatar
MOPAR
Mester Medlem
Indlæg: 646
Tilmeldt: 21 nov 2003, 07:45
Geografisk sted: FYNSLAND

#9 Indlæg af MOPAR »

jeg har engang prøvet noget af det samme...

det var godt nok ik li en ford...

kender ikk li de der fordér men den har vel elektronisk tænding sådan en hund...

har du prøvet med dit tændingsmodul ??

i mit tilfælde var det tændingsmodulet der ville drille.....

jeg skiftede det og så var der ikk flere problemer med det..
AMERICAN MUSCLE CARS FOREVER
JensGT500
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

re

#10 Indlæg af JensGT500 »

MOPAR skrev:jeg har engang prøvet noget af det samme...

det var godt nok ik li en ford...

kender ikk li de der fordér men den har vel elektronisk tænding sådan en hund...

har du prøvet med dit tændingsmodul ??

i mit tilfælde var det tændingsmodulet der ville drille.....

jeg skiftede det og så var der ikk flere problemer med det..


Læs lige mine indlæg EEN gang til :lol: :wink: :wink: :wink:
/Jens
Besvar