Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 11:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 11:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Kompressionsænkning med tyk toppakning er ikke en særlig god måde. Når stemplet ikke går helt i top er der større chance for tændbank. En af mine bekendte har lige investeret 40000 for at lave sådan en 400 hk 24v der havde misset et gear. 12 nye ventiler lidt portning De første 5000 kr ( det er til jysk moms 24v koster det dobbelte at renovere) nye plejestænger og 3.2 krumtap + turbo stempler 6 nye dyser 2 benzinpumper nyt stål svinghjul med racerkobling mølle med manifold osv osv Den bliver ikke hurtigere end den budget maskine som en amatør kan lave jeg foreslog som går 12 sek med den ene arm ud af vinduet. Jeg ved godt at bmw har problem med smøring af vippearmen men hvis ellers olie rørene ikke er stoppet skulle det virke fint til 400-500 hk det er jo ikke mange omdrejninger den skal tage og med hensyn til flow så er det da nogle pænt stort huller i forhold til motorstørrelsen så det kan ikke være noget problem. Hvilke plejestænger er der i en 4agze 4age laver huller i blokken ved 8000 omdr. Ingen tvivl om at den er hurtig i en starlet kp60 endda med en mere human turbo den vil bare ikke gå lige en eneste meter med den korte hjulafstand men hvorfor ikke vælge en 3sgte når der alligevel skal laves specielt koblingshus man kommer jo alligevel til at køre i samme klasse da import dragracing klasser ikke findes i dk. Celica topstykkerne har nogle afsindigt store porte. En starlet der har kørt manøvreprøver skulle nok kunne findes til billge penge. Så er der lavet bur. så er det bare bagvognen der skal laves om så det kan holde


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 11:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
jens skrev:
Kompressionsænkning med tyk toppakning er ikke en særlig god måde. Når stemplet ikke går helt i top er der større chance for tændbank. En af mine bekendte har lige investeret 40000 for at lave sådan en 400 hk 24v der havde misset et gear. 12 nye ventiler lidt portning De første 5000 kr ( det er til jysk moms 24v koster det dobbelte at renovere) nye plejestænger og 3.2 krumtap + turbo stempler 6 nye dyser 2 benzinpumper nyt stål svinghjul med racerkobling mølle med manifold osv osv Den bliver ikke hurtigere end den budget maskine som en amatør kan lave jeg foreslog som går 12 sek med den ene arm ud af vinduet. Jeg ved godt at bmw har problem med smøring af vippearmen men hvis ellers olie rørene ikke er stoppet skulle det virke fint til 400-500 hk det er jo ikke mange omdrejninger den skal tage og med hensyn til flow så er det da nogle pænt stort huller i forhold til motorstørrelsen så det kan ikke være noget problem. Hvilke plejestænger er der i en 4agze 4age laver huller i blokken ved 8000 omdr. Ingen tvivl om at den er hurtig i en starlet kp60 endda med en mere human turbo den vil bare ikke gå lige en eneste meter med den korte hjulafstand men hvorfor ikke vælge en 3sgte når der alligevel skal laves specielt koblingshus man kommer jo alligevel til at køre i samme klasse da import dragracing klasser ikke findes i dk. Celica topstykkerne har nogle afsindigt store porte. En starlet der har kørt manøvreprøver skulle nok kunne findes til billge penge. Så er der lavet bur. så er det bare bagvognen der skal laves om så det kan holde

tændingsbanken er kun et problem hvis din tuner ik har styr på programmet...den rep du snakker om med misset gear vil jo resultere i knækkede vippearme på din gamle m30 når den overdrejer.. er det meget bedre..??alt det du ude i med 3,2 på m50 er på ingen måder nødvendigt,jeg snakker om en std m50b25tu...jeg kender udemærket til priser på m50 da vi har lavet alt fra lov budget turbo/kompressor til over 1000hk.

Det jeg syns er vigtigst når man vil bygge en dragrace bil er at finde en karross med fornuftig udgangspunkt..men udover det syns jeg det er vigtigt at vælge en motor/drivline der er mulig at bygge videre på,man kan jo risikere at blive bidt af sporten,hvorfor så ikke vælge noget fra starten der kan laves mere effekt på end det først ønskede mål..? selv hvis man ikke har interessen og vil videre sælge..er bilen nemmere at sælge med noget der kan bygges videre på end noget der bar skal hives ud fordi de ik er muligt at lave mere (holdbar)effekt på det.(her snakker jeg ik bar m30,men generalt)

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 12:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvis man skal under 11 sek i rigtig dragracing så skal man vælge en bil med stiv bagaksel. Bmw kan ikke en gang køre i superstreet med mindre den får lavet nye godkendte aksler. 745 kører med automatgear så den har skiftet gear.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 16:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
jens skrev:
Kompressionsænkning med tyk toppakning er ikke en særlig god måde. Når stemplet ikke går helt i top er der større chance for tændbank. En af mine bekendte har lige investeret 40000 for at lave sådan en 400 hk 24v der havde misset et gear. 12 nye ventiler lidt portning De første 5000 kr ( det er til jysk moms 24v koster det dobbelte at renovere) nye plejestænger og 3.2 krumtap + turbo stempler 6 nye dyser 2 benzinpumper nyt stål svinghjul med racerkobling mølle med manifold osv osv Den bliver ikke hurtigere end den budget maskine som en amatør kan lave jeg foreslog som går 12 sek med den ene arm ud af vinduet. Jeg ved godt at bmw har problem med smøring af vippearmen men hvis ellers olie rørene ikke er stoppet skulle det virke fint til 400-500 hk det er jo ikke mange omdrejninger den skal tage og med hensyn til flow så er det da nogle pænt stort huller i forhold til motorstørrelsen så det kan ikke være noget problem. Hvilke plejestænger er der i en 4agze 4age laver huller i blokken ved 8000 omdr. Ingen tvivl om at den er hurtig i en starlet kp60 endda med en mere human turbo den vil bare ikke gå lige en eneste meter med den korte hjulafstand men hvorfor ikke vælge en 3sgte når der alligevel skal laves specielt koblingshus man kommer jo alligevel til at køre i samme klasse da import dragracing klasser ikke findes i dk. Celica topstykkerne har nogle afsindigt store porte. En starlet der har kørt manøvreprøver skulle nok kunne findes til billge penge. Så er der lavet bur. så er det bare bagvognen der skal laves om så det kan holde


hvorfor skal der nu laves andet koblingshus, hvofor ikke bare købe et der passer ? (det virkede for mig)
syntes du udtaler dig meget meget bredt, uden nogen egentlig viden om de specifikke motorer,
meget lyder som noget du har hørt eller læst på nettet ?

4agze tager over 9000 rpm uden at tude. PÅ standard indmad
toppakningen har vist ikke givet nogen problemer med tændingsbanken, ingen sagde den skulle være tykkere, motoren har 8,0:1 som den er,,det er fint nok
hvorfor lægge den i en kp60, når man kan bruge en ke70 med længere akselafstand, eller hvis man er ligeglad med 150 kg extra så en ae86
hvis målet er 400-500 hk er det vel bare at smide et 8" bagtøj på og hygge sig med enten en w58 kasse eller en v154

det behøver slet ikke være så kompliceret :coffee:

3s motoren levere SLET ikke samme "bang for the bucks" som en 4a gør

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 17:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg snakkede bmw da der blev nævnt toppakning er kendt i tunerkredse at der er større chance for tændingsbanken når stemplet ikke går i top da man får et rundt kompressionskammer mod feks et hjerteformet det giver ikke den optimale sammenpresning. Fatter ikke at 4agze kan holde til 9000 den ser spinkel ud som hvilken som helst 1300-1600 når man kigger ind i den. Ved godt man kan få koblinghuse til diverse gearkasser i australien det handler kun om hvor meget man vil betale. Starletten vælger jeg simpelthen fordi den er lettest og ke 70 kræver mange timer med pladearbejde da ingen har sat dem i stand og monteret bur. Iøvrigt synes jeg den er grim så ville jeg hellere have en kadett c / manta a jeg er nemlig fløjtende lige glad om motoren er samme mærke som bilen. Har starteren af tråden i det hele taget værkstedet og maskinerne der skal til for at bygge en bil fra bunden hvor gammel er han det kræver en del kundskaber. Jeg har brugt både fræser drejebænk, svejseværk, punktsvejser, plansliber, mira fræser laserskærer og bukkemaskine og alverdens værktøj for at istandsætte min bil. Alt hvad tidligere ejere havde lavet er lavet om.
Men lad os nu stoppe dette fører ingen steder


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 17:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
et som ikke fører nogen steder er da at læse dine indlæg, prøv med et komma, og måske space mellem dine afsnit.

Der findes da mange bmw som har kørt 11 uden stiv bagaksel,

Hvis du ikke kender siden så kig her : http://www.pure-pf.com/phpBB2/index.php

Der tror jeg du kan lære noget om bmw som du vist ikke ved

Med venlig hilsen Magnus

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 17:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
købte mit koblingshus i Grinsted for et par tusinde kroner ;-)

er da ked af at høre at en "grim" bil ikke duer til 402 meter.
og mere ked at at høre at en kadett kunne være en option ?
med elendig drivlinie, der var jo et spørgsmål om økonomi også ikk

var ikke klar over at ingen har sat ke70ére i stand, men rart at DU ved den slags ting :grin:

bur er først nødvendigt under 10 sekunder, og en bøjle under 11, så det kan da næppe være udslagsgivende,, det er vist nærmere generel modvilje

i vores eget projekt har vi været så heldige at vi har kunnet klare os med mindre maskiner og værktøjer end der blev brugt til at bygge en rumfærge.

vi kan da godt stoppe,
syntes bare ikke det er fair at vejlede så dårligt som du har gjort i forhold til spørgsmålet.

alt behøver altså ikke være raket videnskab for at virke.

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 19:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
jens skrev:
Kompressionsænkning med tyk toppakning er ikke en særlig god måde. Når stemplet ikke går helt i top er der større chance for tændbank. En af mine bekendte har lige investeret 40000 for at lave sådan en 400 hk 24v der havde misset et gear. 12 nye ventiler lidt portning De første 5000 kr ( det er til jysk moms 24v koster det dobbelte at renovere) nye plejestænger og 3.2 krumtap + turbo stempler 6 nye dyser 2 benzinpumper nyt stål svinghjul med racerkobling mølle med manifold osv osv Den bliver ikke hurtigere end den budget maskine som en amatør kan lave jeg foreslog som går 12 sek med den ene arm ud af vinduet. Jeg ved godt at bmw har problem med smøring af vippearmen men hvis ellers olie rørene ikke er stoppet skulle det virke fint til 400-500 hk det er jo ikke mange omdrejninger den skal tage og med hensyn til flow så er det da nogle pænt stort huller i forhold til motorstørrelsen så det kan ikke være noget problem....


.... Celica topstykkerne har nogle afsindigt store porte. En starlet der har kørt manøvreprøver skulle nok kunne findes til billge penge. Så er der lavet bur. så er det bare bagvognen der skal laves om så det kan holde


Der ser ud som om du signallerer at store porte i topstykkerne er et plus.
Det er ikke nødvendigvist tilfældet, faktisk meget ofte det modsatte.

Den med kompressionssænkning med tyk pakning er på visse motorer noget fusk, men på flere 4ventilede topstykker kan det være en af de eneste muligheder der er for at sænke kompressionen. Når vi snakker turbomotorer, så er en stram squish ikke altid et mål man skal tilstræbe, men det kommer helt an på det enkelte eksempel.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2010, 11:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Det er helt rigtigt at portens form og højde er vigtigere for en motor der skal arbejde over et stort område alt skal jo passe sammen det er en større videnskab. Har selv et par topper med 11 mm hævede indsugnings kanaler men da der skal svejses næsten det samme på i bunden for at virke til mit brug har jeg opgivet projektet. Nu et skørt forslag jeg har set der er mange
der har sat en subaru ej25 i en vw bobbel med kennedy adapter og fået de resultater som alle drømmer om med standard motor dele. Gearkasse valg er nok ikke noget problem da 911 gear kan tilpasses. Jeg er tilhænger af standard som mange sikkert har opdaget. Vw er kendt for at altid vinde korte ræs på grund af vægtfordelingen, og da det er såre simpelt at skifte skærme for at få plads til brede dæk, slipper man for pladearbejde i hjulkasserne. Traction på gaden er luksus så den ville kunne give mange meget kraftigere biler en slem overraskelse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2010, 13:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Nå nu er den garageplads lejet :) så skal vi bare ha fundet en bil ;)

hehe

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team