jens skrev:
Kompressionsænkning med tyk toppakning er ikke en særlig god måde. Når stemplet ikke går helt i top er der større chance for tændbank. En af mine bekendte har lige investeret 40000 for at lave sådan en 400 hk 24v der havde misset et gear. 12 nye ventiler lidt portning De første 5000 kr ( det er til jysk moms 24v koster det dobbelte at renovere) nye plejestænger og 3.2 krumtap + turbo stempler 6 nye dyser 2 benzinpumper nyt stål svinghjul med racerkobling mølle med manifold osv osv Den bliver ikke hurtigere end den budget maskine som en amatør kan lave jeg foreslog som går 12 sek med den ene arm ud af vinduet. Jeg ved godt at bmw har problem med smøring af vippearmen men hvis ellers olie rørene ikke er stoppet skulle det virke fint til 400-500 hk det er jo ikke mange omdrejninger den skal tage og med hensyn til flow så er det da nogle pænt stort huller i forhold til motorstørrelsen så det kan ikke være noget problem. Hvilke plejestænger er der i en 4agze 4age laver huller i blokken ved 8000 omdr. Ingen tvivl om at den er hurtig i en starlet kp60 endda med en mere human turbo den vil bare ikke gå lige en eneste meter med den korte hjulafstand men hvorfor ikke vælge en 3sgte når der alligevel skal laves specielt koblingshus man kommer jo alligevel til at køre i samme klasse da import dragracing klasser ikke findes i dk. Celica topstykkerne har nogle afsindigt store porte. En starlet der har kørt manøvreprøver skulle nok kunne findes til billge penge. Så er der lavet bur. så er det bare bagvognen der skal laves om så det kan holde
hvorfor skal der nu laves andet koblingshus, hvofor ikke bare købe et der passer ? (det virkede for mig)
syntes du udtaler dig meget meget bredt, uden nogen egentlig viden om de specifikke motorer,
meget lyder som noget du har hørt eller læst på nettet ?
4agze tager over 9000 rpm uden at tude. PÅ standard indmad
toppakningen har vist ikke givet nogen problemer med tændingsbanken, ingen sagde den skulle være tykkere, motoren har 8,0:1 som den er,,det er fint nok
hvorfor lægge den i en kp60, når man kan bruge en ke70 med længere akselafstand, eller hvis man er ligeglad med 150 kg extra så en ae86
hvis målet er 400-500 hk er det vel bare at smide et 8" bagtøj på og hygge sig med enten en w58 kasse eller en v154
det behøver slet ikke være så kompliceret
3s motoren levere SLET ikke samme "bang for the bucks" som en 4a gør