Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 21:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 15:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Hartvig skrev:
@ Morten
De hurtigste gade motorcykel der har et optimalt run på 402 meter kører på 10 - 11 sekunder og har en udgangshastighed på 250 km/t. Jeg tror derfor at niveauet ligger der omkring, hvis det fortsat skal være sikkerhedsmæssigt forsvarligt under de nuværende streetrace forhold.
/Hartvig


MOTORCYKLER - OK, jeg troede bare vi talte om biler


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 15:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Feldthaus skrev:
- Jønsson
Sådan står der i FIA´s reglement for 2008 under bur:
Citat:
Roll cage mandatory in cars running 10.99 (*6.99) or quicker or any car exceeding 135 mph (217.2 km/h).

Hvilket er langsommere end de 10.00 sekunder vi arbejder med i DASU regi. Feldthaus


Prøv at læse hér:
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR-ET.pdf
4,5 - og 4,6
Det er vel stadig de regler vi retter os efter i Dk - eller hvad!!!?
Correct me if I am wrong


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 15:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Feldthaus skrev:
- Jønsson
Jeg mener 10.99 sekunder er lidt for langsomt, da der er flere af de hurtige standard biler man derved udelukker fra deltagelse i et streetrace arrangement.
Jeg mener grænsen bør være 10.00 og 240 km/t. så følger vi nogenlunde de nuværende regler for bur og bremseskærm.
Bremseskærm er ABSOLUT ikke hjemmehørende på en streetracer efter min mening.
Feldthaus


Her er vi 100% enige.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 16:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:
Feldthaus skrev:
- Jønsson
Jeg mener 10.99 sekunder er lidt for langsomt, da der er flere af de hurtige standard biler man derved udelukker fra deltagelse i et streetrace arrangement.
Jeg mener grænsen bør være 10.00 og 240 km/t. så følger vi nogenlunde de nuværende regler for bur og bremseskærm.
Bremseskærm er ABSOLUT ikke hjemmehørende på en streetracer efter min mening.
Feldthaus


Her er vi 100% enige.


Hvad så med de biler der kan køre en tid på under de 10 sek?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 16:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
morten jønsson skrev:
Prøv at læse hér:
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR-ET.pdf
4,5 - og 4,6
Det er vel stadig de regler vi retter os efter i Dk - eller hvad!!!?
Correct me if I am wrong


Ja, og det er de 10.00 sekunder jeg referer til!
Jeg kan ikke se hvor vi ikke er enige eller hvor mine tal ikke stemmer?
Det er også de tal jeg mener vi bør beholde!

Jeg mener vi skal sige ikke under 10.00 sekunder/over 240 km/t og bøjle hvis 10.99 eller hurtigere.

- Ravnen

Jeg er ked af at sige det, men det er ikke streetrace så.
Jeg vil som løbsleder ikke lave løb for biler der kører under 10.00 sekunder på en afspærret industrivej, hvor man ikke har de optimale muligheder for god sikkerhed.
Her tænker jeg på, at et bane reglement for streetrace skal være strikket således sammen, at der er god balance mellem de veje man omtaler i reglerne, og hvad der så er sikkert på de veje man kan finde.
Hvis man kører på en afspærret bred industrivej med fortov og tilhørende kantsten, så er der ikke meget plads til udsving med røven for en baghjulstrukken bil før man tager en kantsten, og derved sætter sig selv i en potentiel farlig situation. Når vi når de tider vi snakker her, så har bilerne rigtig mange HK, og så mener jeg ikke det hører hjemme på offentlig vej, men kun på en stor bred landingsbane, såsom f.eks. Sindal, Lintorp eller Vandel, hvor der er masser af udenoms plads til afkørsler.

Så er det igen vi skal til at lave en masse hvis´er i reglementet, og det tror jeg man skal vente med indtil det kommet op at stå. I starten er man nok nød til at gøre reglementerne krystal klare, således at de også er lettere at bruge når man skal præsentere tingene for politikerne.

Feldthaus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 16:59 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:27
Indlæg: 42
morten jønsson skrev:
Feldthaus skrev:
- Jønsson
Jeg mener 10.99 sekunder er lidt for langsomt, da der er flere af de hurtige standard biler man derved udelukker fra deltagelse i et streetrace arrangement.
Jeg mener grænsen bør være 10.00 og 240 km/t. så følger vi nogenlunde de nuværende regler for bur og bremseskærm.
Bremseskærm er ABSOLUT ikke hjemmehørende på en streetracer efter min mening.
Feldthaus


Her er vi 100% enige.


Ja enig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 17:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Feldthaus skrev:
morten jønsson skrev:
Prøv at læse hér:
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR-ET.pdf
4,5 - og 4,6
Det er vel stadig de regler vi retter os efter i Dk - eller hvad!!!?
Correct me if I am wrong


Ja, og det er de 10.00 sekunder jeg referer til!
Jeg kan ikke se hvor vi ikke er enige eller hvor mine tal ikke stemmer?
Det er også de tal jeg mener vi bør beholde!

Jeg mener vi skal sige ikke under 10.00 sekunder/over 240 km/t og bøjle hvis 10.99 eller hurtigere.

- Ravnen

Jeg er ked af at sige det, men det er ikke streetrace så.
Jeg vil som løbsleder ikke lave løb for biler der kører under 10.00 sekunder på en afspærret industrivej, hvor man ikke har de optimale muligheder for god sikkerhed.
Her tænker jeg på, at et bane reglement for streetrace skal være strikket således sammen, at der er god balance mellem de veje man omtaler i reglerne, og hvad der så er sikkert på de veje man kan finde.
Hvis man kører på en afspærret bred industrivej med fortov og tilhørende kantsten, så er der ikke meget plads til udsving med røven for en baghjulstrukken bil før man tager en kantsten, og derved sætter sig selv i en potentiel farlig situation. Når vi når de tider vi snakker her, så har bilerne rigtig mange HK, og så mener jeg ikke det hører hjemme på offentlig vej, men kun på en stor bred landingsbane, såsom f.eks. Sindal, Lintorp eller Vandel, hvor der er masser af udenoms plads til afkørsler.

Så er det igen vi skal til at lave en masse hvis´er i reglementet, og det tror jeg man skal vente med indtil det kommet op at stå. I starten er man nok nød til at gøre reglementerne krystal klare, således at de også er lettere at bruge når man skal præsentere tingene for politikerne.

Feldthaus


Nu er problemet, hvis man kan sige sådan, at i er trampet ind i en debat der har foregået her på forummet i lang tid, jeg kunne godt tænke mig at i prøver at læse div. tråde om emnet herinde, og så vil i se at det har været oppe at vende, vi med de hurtige biler har jo ikke bare tænkt os at sidde med hænderene i skødet og afvente at blive afskrevet på den måde, vi er udemærket klar over at der er noget der hedder sikkerhed og lever også derefter, hvilket bla. vil sige at vi ikke har lyst til at køre under andet end ordentlige forhold der passer til de tider der bliver kørt, hvilket igen vil sige landingsbaner og lign. og om nødvendigt 1/8 mile.
Desværre er der et stort sammensurium af forskellige meninger herinde der "forplumrer" debatten, mange gange taler folk forbi hinanden, og mange gange misforstår man hinanden, alle prøver at komme til fadet med lige hvorfor en evt. grænse skal ligge hvor de mener den skal ligge, og tit og ofte læser man ikke hvad der allerede blevet skrevet, hvilket gør at de samme ting er oppe at vende igen og igen med dertilhørende ævl og kævl, grænserene imellem den lille og store klasse har været drøftet, hvordan den store klasse evt. kunne komme til at se ud (regelemt), forskelle og samarbejde Dragracefolk og Streetracefolk imellem, hvor mange der kører hvilke tider osv.

Folk er selfølgelig i deres ret til at mene at grænsen skal ligge ved f.eks 10 eller 11 sek, men regn med at der er andre der mener noget andet og at disse folk måske ikke ville være så dumme at have med debatten og som kørere, alternativt er disse kørere jo nødt til at lave deres "egne" løb, hvilket jo ikke lige er måden at samle folk om en fælles sag på, dette vil også medføre at man skal til at slås om bullerdage, plads og sponsorer m.v.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 17:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Men helt ærligt - hvor mange biler kører lave 10ere på upreppet bane?
Altså gadebiler - ikke racerbiler..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 17:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Feldthaus skrev:
Ja, og det er de 10.00 sekunder jeg referer til!
Jeg kan ikke se hvor vi ikke er enige eller hvor mine tal ikke stemmer?
Det er også de tal jeg mener vi bør beholde!
Feldthaus


Det jeg var uenig i var dette:

Roll cage mandatory in cars running 10.99 (*6.99) or quicker or any car exceeding 135 mph (217.2 km/h).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 17:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:
Nu er problemet, hvis man kan sige sådan, at i er trampet ind i en debat der har foregået her på forummet i lang tid, jeg kunne godt tænke mig at i prøver at læse div. tråde om emnet herinde, og så vil i se at det har været oppe at vende, vi med de hurtige biler har jo ikke bare tænkt os at sidde med hænderene i skødet og afvente at blive afskrevet på den måde, vi er udemærket klar over at der er noget der hedder sikkerhed og lever også derefter, hvilket bla. vil sige at vi ikke har lyst til at køre under andet end ordentlige forhold der passer til de tider der bliver kørt, hvilket igen vil sige landingsbaner og lign. og om nødvendigt 1/8 mile.

Feldthaus:
Det er desværre ikke svaret på alting, bare at sætte distancen ned til 1/8 mile. Godt nok er udgangshastigheden ikke så høj, men det er ikke den eneste fare ved at køre ræs. Mange af de afkørsler jeg har oplevet er sket kort efter start, og tit efter et dårligt gearskifte imellem første og andet gear. Denne fejl er ikke nær så farlig hvis bilen ikke har ret mange HK.
Jeg ved godt at der er en del streetracere, som kan køre rigtigt stærkt.
Jeg ved også godt at rigtig mange også tænker på sikkerhed når de installerer NOS og en større turbolader.
Jeg vil også gerne at bilerne skal køre så stærkt, at vinden rykker skærmene af, men jeg vil ikke se nogen komme til skade ved det.
Jeg siger heller ikke at jeg har alle svarene, men jeg kommer bare med endnu en mening, og så er der nogen der skal tage en beslutning.

Feldthaus
Just my two cents, use them if you like them!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team