Feldthaus skrev:
morten jønsson skrev:
Prøv at læse hér:
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR-ET.pdf4,5 - og 4,6
Det er vel stadig de regler vi retter os efter i Dk - eller hvad!!!?
Correct me if I am wrong
Ja, og det er de 10.00 sekunder jeg referer til!
Jeg kan ikke se hvor vi ikke er enige eller hvor mine tal ikke stemmer?
Det er også de tal jeg mener vi bør beholde!
Jeg mener vi skal sige ikke under 10.00 sekunder/over 240 km/t og bøjle hvis 10.99 eller hurtigere.
- Ravnen
Jeg er ked af at sige det, men det er ikke streetrace så.
Jeg vil som løbsleder ikke lave løb for biler der kører under 10.00 sekunder på en afspærret industrivej, hvor man ikke har de optimale muligheder for god sikkerhed.
Her tænker jeg på, at et bane reglement for streetrace skal være strikket således sammen, at der er god balance mellem de veje man omtaler i reglerne, og hvad der så er sikkert på de veje man kan finde.
Hvis man kører på en afspærret bred industrivej med fortov og tilhørende kantsten, så er der ikke meget plads til udsving med røven for en baghjulstrukken bil før man tager en kantsten, og derved sætter sig selv i en potentiel farlig situation. Når vi når de tider vi snakker her, så har bilerne rigtig mange HK, og så mener jeg ikke det hører hjemme på offentlig vej, men kun på en stor bred landingsbane, såsom f.eks. Sindal, Lintorp eller Vandel, hvor der er masser af udenoms plads til afkørsler.
Så er det igen vi skal til at lave en masse hvis´er i reglementet, og det tror jeg man skal vente med indtil det kommet op at stå. I starten er man nok nød til at gøre reglementerne krystal klare, således at de også er lettere at bruge når man skal præsentere tingene for politikerne.
Feldthaus
Nu er problemet, hvis man kan sige sådan, at i er trampet ind i en debat der har foregået her på forummet i lang tid, jeg kunne godt tænke mig at i prøver at læse div. tråde om emnet herinde, og så vil i se at det har været oppe at vende, vi med de hurtige biler har jo ikke bare tænkt os at sidde med hænderene i skødet og afvente at blive afskrevet på den måde, vi er udemærket klar over at der er noget der hedder sikkerhed og lever også derefter, hvilket bla. vil sige at vi ikke har lyst til at køre under andet end ordentlige forhold der passer til de tider der bliver kørt, hvilket igen vil sige landingsbaner og lign. og om nødvendigt 1/8 mile.
Desværre er der et stort sammensurium af forskellige meninger herinde der "forplumrer" debatten, mange gange taler folk forbi hinanden, og mange gange misforstår man hinanden, alle prøver at komme til fadet med lige hvorfor en evt. grænse skal ligge hvor de mener den skal ligge, og tit og ofte læser man ikke hvad der allerede blevet skrevet, hvilket gør at de samme ting er oppe at vende igen og igen med dertilhørende ævl og kævl, grænserene imellem den lille og store klasse har været drøftet, hvordan den store klasse evt. kunne komme til at se ud (regelemt), forskelle og samarbejde Dragracefolk og Streetracefolk imellem, hvor mange der kører hvilke tider osv.
Folk er selfølgelig i deres ret til at mene at grænsen skal ligge ved f.eks 10 eller 11 sek, men regn med at der er andre der mener noget andet og at disse folk måske ikke ville være så dumme at have med debatten og som kørere, alternativt er disse kørere jo nødt til at lave deres "egne" løb, hvilket jo ikke lige er måden at samle folk om en fælles sag på, dette vil også medføre at man skal til at slås om bullerdage, plads og sponsorer m.v.