Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 07:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Næste
Forfatter besked
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jeg forstår egentligt godt hvor Henrik vil hen med sine udtalelser. Der er umiddelbart INGEN grund til at opstille regler man ikke i det mindste vil forsøge at håndhæve, med mindre det udelukkende er for at signalere en form for seriøsistet udadtil som åbenbart ikke er der alligevel?

.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

Feldthaus skrev:
[
Lad mig besvare dig med en række spørgsmål:
1 Vil du gerne betale flere tusinde kroner i deltager gebyrer for at få alt kontrolleret ved hvert arrangement.
2 Har du nogensinde været ved et arrangement på dansk jord hvor der er blevet kontrolleret brændstof på alle biler? Hvis du svare ja til dette, så vil jeg gerne vide hvor og hvad det så kostede.
3 Har du aldrig hørt om selvdisciplin?
4 Har du aldig måttet prioritere dine kræfter?

Hvis du virkelig mener at ALLE regler skal kontrolleres efterlevet ved hvert arrangement, så er denne diskution fuldstændig spildt, da det ALDRIG kan lade sig gøre. Hvis det er spildt, så sig venligst til NU, for så kan jeg sgu´ finde noget andet at bruge min fritid til.

Jeg foretrækker starte med ikke at skrive noget jeg ikke vil/kan overholde.

Som sagt: Stop med at lave regler man ikke vil/kan håndtere!

Dine "modspørgsmål" tjener kun til at trække fokus væk fra essensen i opbygningen af et regelsæt:
Hvad er den gode grund til at indføre regler man godt på forhånd ved man ikke kan efterleve, og ikke engang forsøger efterleve, trods overtrædelsen er åbenlys?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Moderator

John Sahl skrev:
Jeg forstår egentligt godt hvor Henrik vil hen med sine udtalelser. Der er umiddelbart INGEN grund til at opstille regler man ikke i det mindste vil forsøge at håndhæve, med mindre det udelukkende er for at signalere en form for seriøsistet udadtil som åbenbart ikke er der alligevel?

.

Det var sgu da rart at nogen kunne læse hvad jeg skriver. Var begyndt at tro at ingen kunne læse det jeg skriver uden pr automatik at få den gale opfattelse...
:wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Medlem

Geografisk sted: Ølholm
HenrikGM skrev:
Jeg foretrækker starte med ikke at skrive noget jeg ikke vil/kan overholde.

Som sagt: Stop med at lave regler man ikke vil/kan håndtere!

Dine "modspørgsmål" tjener kun til at trække fokus væk fra essensen i opbygningen af et regelsæt:
Hvad er den gode grund til at indføre regler man godt på forhånd ved man ikke kan efterleve, og ikke engang forsøger efterleve, trods overtrædelsen er åbenlys?

Betyder det så, at du vil have frit brændstof fordi det er vanskeligt at kontrollere?
Hvad så egentlig med bur/bøjle Skal der her være frit materialevalg? Det er heller ikke let at kontrollere hvis man ikke har værktøjet til det.

Du rejser nogle fine problemstillinger, men igen bare fordi det kan være vanskelig at kontrollere, så skal man ikke bare lade være med at lave begrænsninger!

Hvad angår DHB, så er jeg godt klar over, at der var nogen som ikke havde rent benzin i tanken, og der var også nogle bure/bøjler som ikke skulle have været godkendt, der var også nogen der gav sig til at køre i shorts og t-shirt på trods af at dette også var forbudt, og alt dette og meget mere vil der blive samlet op på, så vi får mere styr på det næste gang jeg skal lave et arrangement.

Moderator

Feldthaus skrev:
[
Betyder det så, at du vil have frit brændstof fordi det er vanskeligt at kontrollere?
Hvad så egentlig med bur/bøjle Skal der her være frit materialevalg? Det er heller ikke let at kontrollere hvis man ikke har værktøjet til det.

Du rejser nogle fine problemstillinger, men igen bare fordi det kan være vanskelig at kontrollere, så skal man ikke bare lade være med at lave begrænsninger!

Hvad angår DHB, så er jeg godt klar over, at der var nogen som ikke havde rent benzin i tanken, og der var også nogle bure/bøjler som ikke skulle have været godkendt, der var også nogen der gav sig til at køre i shorts og t-shirt på trods af at dette også var forbudt, og alt dette og meget mere vil der blive samlet op på, så vi får mere styr på det næste gang jeg skal lave et arrangement.

Hvis man ikke har muligheden/midlerne/evnen,whatever for at kontrollere det, så har reglen ingen berettigelse overhovedet.

Så hvis du ikke har tænkt dig at gøre noget for at kontrollere brændstof, så er brændstof reelt frit, hvorfor der bestemt IKKE skal stå i reglerne at det IKKE er frit.

Bur/bøjle: Man kan sagtens lave regler for bur der gør det muligt at kontrollere det laangt hen af vejen! Køber du "eksotiske" materialer, så står der meget ofte en materiale code på røret. Masser af muligheder for at kunne kontrollere det. Men vi skal ikke stille krav om det ene eller det andet eksotiske materiale, ihvertfald ikke på streetracere!

Problemstillingen med at stille en masse fine krav, for derefter at skide på det hele efterfølgende har været mere reglen end undtagelsen stort set altid. Ligepræcist det problem gør at vi idag står med et felt der reelt er fuldstændigt lovløse, idet de ikke kan køre dragracing, og de kan dårligt påberåbe sig at køre indregistreret.
Der er to muligheder: Vi kan enten gøre ingenting, og lade lortet sejle, eller vi kan skrive reglementet så det passer til bilerne. Den sætning er det mere end 4 år siden jeg forsøgte at trænge igennem med første gang... :damn:

Husk: Hvis der skal stå bare et lille bitte gram af respekt omkring et reglement, så hjælper det ikke en skid at enhver idiot kan se at samtlige regler overtrædes. De fine intentioner er også til grin. Hele det etablerede dragracing miljø, der har ofret penge på den store tur iht reglement8 står med pisset rendende ned af ryggen.

INGEN REGLER MAN IKKE KAN OG VIL OVERHOLDE må nødvendigtvis være mottoet, ellers er reglerne bare noget man skriver for at se smart ud.

Husk at det store publikum(kørere) til det reglement ikke er 10sekundersbiler!

Allerede nu er det sådan at reglementet stort set ikke bliver læst. Man har simpelthen vænnet sig til at det er spild af tid, og bygger bare som man nu synes det er bedst/hurtigst/nemmest.

Citat slut.

Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
HenrikGM skrev:

Hvis man ikke har muligheden/midlerne/evnen,whatever for at kontrollere det, så har reglen ingen berettigelse overhovedet.

...

INGEN REGLER MAN IKKE KAN OG VIL OVERHOLDE må nødvendigtvis være mottoet, ellers er reglerne bare noget man skriver for at se smart ud.

x2 :rock:

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Opsættes disse "ukontrollerbare" regler for lettere at opnå godkendelse til afholdelse af arrangementerne, eller hvad ligger der egentligt i det?

.

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
John Sahl skrev:
Opsættes disse "ukontrollerbare" regler for lettere at opnå godkendelse til afholdelse af arrangementerne, eller hvad ligger der egentligt i det?

.

Den er jeg dælme også spændt på at høre et bud på ?

/Hartvig

Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Hartvig skrev:
John Sahl skrev:

.

Den er jeg dælme også spændt på at høre et bud på ?

/Hartvig

ALT kan kontrolleres, men jeres ideologi om næsten gratis arrangementer hænger bare ikke sammen med det.

I skal gøre jer det klart, at alle forbud reelt set koster at få kontrolleret, men det er meget dyrere for deltagerne at overholde dem.

Jeg kan se hvor vinden blæser hen, og dette vil være min sidste deltagelse i denne debat. Nu vil jeg bare vente og se hvad i finder ud af. P.T. opfatter jeg ikke dette initiativ som seriøst nok til at jeg vil ofre mere tid på det.

Over and out!

Feldthaus

Titel:
Mester Medlem

hvem der fremstår som seriøs i denne sammenhæng, kan der nok være flere meninger om! MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time