Feldthaus skrev:
[
Betyder det så, at du vil have frit brændstof fordi det er vanskeligt at kontrollere?
Hvad så egentlig med bur/bøjle Skal der her være frit materialevalg? Det er heller ikke let at kontrollere hvis man ikke har værktøjet til det.
Du rejser nogle fine problemstillinger, men igen bare fordi det kan være vanskelig at kontrollere, så skal man ikke bare lade være med at lave begrænsninger!
Hvad angår DHB, så er jeg godt klar over, at der var nogen som ikke havde rent benzin i tanken, og der var også nogle bure/bøjler som ikke skulle have været godkendt, der var også nogen der gav sig til at køre i shorts og t-shirt på trods af at dette også var forbudt, og alt dette og meget mere vil der blive samlet op på, så vi får mere styr på det næste gang jeg skal lave et arrangement.
Hvis man ikke har muligheden/midlerne/evnen,whatever for at kontrollere det, så har reglen ingen berettigelse overhovedet.
Så hvis du ikke har tænkt dig at gøre noget for at kontrollere brændstof, så er brændstof reelt frit, hvorfor der bestemt IKKE skal stå i reglerne at det IKKE er frit.
Bur/bøjle: Man kan sagtens lave regler for bur der gør det muligt at kontrollere det laangt hen af vejen! Køber du "eksotiske" materialer, så står der meget ofte en materiale code på røret. Masser af muligheder for at kunne kontrollere det. Men vi skal ikke stille krav om det ene eller det andet eksotiske materiale, ihvertfald ikke på streetracere!
Problemstillingen med at stille en masse fine krav, for derefter at skide på det hele efterfølgende har været mere reglen end undtagelsen stort set altid. Ligepræcist det problem gør at vi idag står med et felt der reelt er fuldstændigt lovløse, idet de ikke kan køre dragracing, og de kan dårligt påberåbe sig at køre indregistreret.
Der er to muligheder: Vi kan enten gøre ingenting, og lade lortet sejle, eller vi kan skrive reglementet så det passer til bilerne. Den sætning er det mere end 4 år siden jeg forsøgte at trænge igennem med første gang...
Husk: Hvis der skal stå bare et lille bitte gram af respekt omkring et reglement, så hjælper det ikke en skid at enhver idiot kan se at samtlige regler overtrædes. De fine intentioner er også til grin. Hele det etablerede dragracing miljø, der har ofret penge på den store tur iht reglement8 står med pisset rendende ned af ryggen.
INGEN REGLER MAN IKKE KAN OG VIL OVERHOLDE må nødvendigtvis være mottoet, ellers er reglerne bare noget man skriver for at se smart ud.
Husk at det store publikum(kørere) til det reglement ikke er 10sekundersbiler!
Allerede nu er det sådan at reglementet stort set ikke bliver læst. Man har simpelthen vænnet sig til at det er spild af tid, og bygger bare som man nu synes det er bedst/hurtigst/nemmest.
Hvad er den gode grund til at indføre regler man godt på forhånd ved man ikke kan efterleve, og ikke engang forsøger efterleve, trods overtrædelsen er åbenlys?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!